Contactformulier maken in WordPress

Wil je een contactformulier maken voor op je WordPress website, dan kan ik je vertellen dat dit gelukkig vrij eenvoudig te realiseren is.

Het hebben van een contactpagina met alleen een e-mailadres is niet meer van deze tijd. Daarnaast geef je de bezoekers een overbodige extra stap om daadwerkelijk contact met je op te nemen.

Iedere website heeft dus eigenlijk gewoon een contactformulier nodig, zodat bezoekers makkelijk contact kunnen opnemen voor vragen over bijvoorbeeld je producten en diensten.

Lees verder →

8 e-mailmarketing fouten om te vermijden

E-mail is dood hoor je sommige mensen zeggen. Dit is alleen helemaal verkeerd gedacht.

E-mailmarketing bestaat en blijft bestaan. Zo goed als iedereen bekijkt dagelijks zijn of haar mail.

We kunnen dus wel stellen dat e-mail hartstikke levend is. E-mailmarketing is dan ook een super effectieve manier om je doelgroep te bereiken en meer klanten te genereren.

E-mailmarketing is niet zo makkelijk als eens in de zoveel tijd sporadisch een e-mail sturen over je producten en diensten. Je moet het beter doen dan dat. Om succesvol te worden zal je meerdere dingen op een goede manier moeten doen.

Er zijn echter ook specifieke fouten die je zal moeten voorkomen. Dat is waar we het over hebben in dit artikel. Hieronder volgen 8 e-mailmarketing fouten die je maar beter kunt vermijden.

Lees verder →

Mailinglijst segmenteren: Beginnersgids

Niet alle contacten op je mailinglijst zijn hetzelfde. Vaak zijn er groepen met verschillende interesses en eigen problemen die opgelost moeten worden.

In deze stap voor stap handleiding zal ik je meer vertellen over het segmenteren van je mailinglijst, zodat je jouw doelgroep beter kan bedienen.

Het grootste compliment wat je kunt krijgen van iemand op je mailinglijst is dat er gezegd wordt dat het net is alsof het speciaal voor hem of haar gemaakt is.

Dit geeft aan dat je de juiste informatie stuurt en snapt wat je doelgroep nodig heeft.

Lees verder →

5 type e-mails om te versturen naar je mailinglijst

Je wilt je publiek natuurlijk altijd waardevolle informatie en producten geven.

Door regelmatig e-mails te versturen voorzien van waarde kun je de band die je met je publiek opbouwt versterken. Tevens positioneer jij jezelf dan ook automatisch als expert in je niche.

Wanneer jij waardevolle e-mails stuurt, train je de contacten op je mailinglijst automatisch om je e-mails te openen. Zij willen tenslotte geen enkele e-mail meer missen, omdat er altijd iets uit te halen valt.

In dit artikel ga ik het met je hebben over 5 type e-mails die je kunt versturen om waarde te geven aan je mailinglijst.

Lees verder →

WordPress herstelmodus na kritieke fout

De WordPress herstelmodus ben je wellicht al weleens tegengekomen.

Wanneer je een melding hebt gezien als “Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op deze site”, dan is je website waarschijnlijk in de herstelmodus of kun je dit inschakelen.

De herstelmodus, in het Engels Recovery mode genoemd, is een standaard functionaliteit in WordPress die helpt bij het oplossen van fatale fouten op je website.

Lees verder →

5 regels voor alle e-mails die je verstuurt

E-mails versturen naar je mailinglijst is een verstandige keuze. Er zijn echter ook een aantal regels waar je jezelf aan kunt houden.

In het verleden deed ik dit niet altijd en daardoor is er ook weleens iets mis gegaan (niet werkende links) of waren de resultaten gewoonweg minder dan andere e-mails (teveel keuze gegeven).

Zodoende heb ik 5 regels voor mezelf gemaakt die ik graag met jou wil delen, zodat jij niet mijn fouten maakt.

Lees verder →

Mailchimp vs ActiveCampaign [2022]: Welke is beter?

ActiveCampaign of Mailchimp, het zijn beide twee hele populaire e-mailmarketing providers.

In een tijd waar social media groot is geworden weten veel marketeers dat e-mail nog steeds van grote waarde is. Gelukkig maar, want je mailinglijst is het enige waar je wel controle over hebt. Over de algoritmes van social media niet.

Ben je direct benieuwd naar het antwoord welke beter is zonder heel het artikel te lezen? Het is per situatie verschillend, maar zelf heb ik gekozen voor ActiveCampaign. Laten we nu beginnen met de uitgebreide uitleg.

Lees verder →

Ranken in Google met een nieuwe website

Wanneer je start met een nieuwe website of wanneer je al een tijdje bezig bent, dan ligt je focus vaak op één ding. Ranken in Google en dan het liefst hoog op de juiste zoekwoorden.

Waar je zo’n 8 jaar terug super eenvoudig met een nieuwe website kon ranken, is dit hedendaags een stuk moeilijker geworden. Het lijkt alsof je moet bewijzen dat je website goed genoeg is en geen eendagsvlieg is.

Zelf ben ik begin november met een nieuwe website begonnen over een totaal ander onderwerp dan WordPress. Ik neem je in dit artikel mee met het proces dat ik heb doorlopen.

Dit wil niet zeggen dat je direct rankt, maar wel dat Google van het bestaan van je website af weet en je artikelen in de zoekresultaten komen.

Lees verder →

Emoji toevoegen aan de e-mail onderwerpregel 🔥

Ontvang je weleens een e-mail met een onderwerp waarin je een emoji ziet staan?

Valt deze mail op ten opzichte van andere mails en wil je leren hoe je zelf ook een emoji kunt toevoegen aan een e-mailadres?

In dit artikel zal ik je laten zien hoe je een emoji in de e-mail onderwerpregel kunt plaatsen.

Lees verder →