WooCommerce koppelen aan ActiveCampaign / Mailplanner

Wanneer je jouw ActiveCampaign / Mailplanner account wilt koppelen aan WooCommerce, dan vraag je je waarschijnlijk af hoe je dit het best kunt doen.

Hoe krijg je bijvoorbeeld iemand op je ActiveCampaign mailinglijst direct nadat er een product is aangeschaft?

Afhankelijk van je ActiveCampaign / Mailplanner pakket heb je diverse mogelijkheden. In dit artikel laat ik je zien wat je kunt doen om klanten direct na een bestelling op je mailinglijst te krijgen met een tag waaraan je kunt zien wat er is aangeschaft.

Lees verder →

WooCommerce verzendkosten instellen

Wil je de verzendkosten van jouw WooCommerce webshop instellen, dan is deze uitgebreide handleiding van maar liefst 3889 woorden voor jou.

In WooCommerce kun je verzendzones maken waaraan je verzendmethoden kunt toevoegen met uiteraard de bijbehorende verzendkosten.

Wat de verzendkosten betreft heb je dus standaard al een aantal mogelijkheden die voor veel WooCommerce webshops voldoende zijn. Het komt echter ook weleens voor dat je meer dan de standaard opties nodig hebt.

Sinds WooCommerce 2.6 is er heel veel aangepast als het om de verzendkosten instellen gaat. Ondertussen zijn we bij WooCommerce versie 5.0 (op het moment van herschrijven). Ik leg je hieronder graag alles uit over het instellen van de verzendkosten en verzendmethoden.

Lees verder →

Kun je een verouderde WordPress plugin gebruiken?

Je kent het waarschijnlijk wel. Je gebruikt een plugin, alleen de maker lijkt de plugin op een gegeven moment niet meer bij te houden.

Wat moet je met de plugin doen en wat voor problemen kunnen hierdoor ontstaan?

Een veelvoorkomend probleem is dat de plugin het na verloop van tijd het niet meer goed doet. Dit komt omdat WordPress en andere plugins en thema’s niet stilstaan en wel telkens met nieuwe updates komen.

Lees verder →

Staffelprijzen / bulk korting instellen in WooCommerce

Regelmatig zie je op webshops dat je korting krijgt wanneer je een bepaalde hoeveelheid van een product koopt.

Dit staat bekend als staffelkorting, maar het wordt ook wel bulk korting of bulk discount genoemd.

Ik zal je een voorbeeld geven. Wanneer de prijs van een T-shirt 10 euro per stuk is, zou je met staffelkorting de prijs kunnen verlagen met 0,50 cent per T-shirt wanneer er minimaal 5 shirts worden afgenomen. De prijs per shirt is hierdoor gezakt naar 9,50 euro.

Je verlaagt met staffelkorting dus simpel gezegd de prijs wanneer mensen het in grote hoeveelheden aanschaffen. In dit artikel laat ik je zien hoe je staffelkortingen kunt instellen in WooCommerce.

Lees verder →

Extern / Affiliate product maken in WooCommerce

Wist je dat er in WooCommerce een mogelijkheid zit om de “In Winkelmand” knop te vervangen?

Zo kun je een knop maken waarmee je kunt linken naar een andere pagina of website. De tekst op de knop kun je ook naar wens aanpassen.

Dit heet in WooCommerce een Extern / Affiliate product. Je kunt dit eenvoudig aanmaken als je weet waar je moet zoeken.

In dit artikel zal ik je laten zien hoe je een extern of affiliate product kunt aanmaken in WooCommerce.

Lees verder →

Direct doorgaan naar afrekenen in WooCommerce

Wil je instellen dat klanten direct doorgaan naar de afrekenpagina nadat een product in het winkelmandje is gestopt?

Standaard is dit helaas niet mogelijk, maar in dit artikel heb ik twee oplossing voor je hoe je het kunt realiseren.

Lees verder →

Hoe kun je upgraden naar Google Analytics 4?

In oktober 2020 heeft Google een nieuwe versie van Google Analytics uitgebracht.

De officiële naam is “Google Analytics 4”, of je kunt de afkorting GA4 gebruiken.

Wanneer je nu een nieuw account aanmaakt zal je website standaard draaien op deze versie.

Doordat er nu twee versies zijn kan ik mij heel goed voorstellen dat je in de war bent welke je nu moet gebruiken. De veranderingen zijn namelijk zo groot dat je je oude data niet mee kunt verhuizen naar de nieuwe versie.

Moet je wisselen naar de nieuwe versie of bij de oude versie blijven? In dit artikel zal ik je uitleggen hoe ik er tegenaan kijk en hoe ik het zelf doe.

Lees verder →

Hoe maak je een winactie in WordPress?

Wil je weten hoe je een winactie kunt maken op je WordPress-website en hoe je er een succes van kan maken?

Door een winactie te maken kun je op een eenvoudige manier veel bezoekers naar je website trekken, je volgers verhogen op verschillende platformen en meer leads en sales genereren voor jouw business.

Het lijkt misschien moeilijk om een winactie te maken, want je moet alle inschrijvingen bijhouden en wellicht wil je bepaalde handelingen met een extra winkans belonen.

Ik kan je vertellen dat het gelukkig helemaal niet zo moeilijk is met de juiste plugin. Zo heb ik zelf ook laatst voor het eerst een winactie gehouden en dat verliep probleemloos.

In dit artikel zal ik je daarom laten zien hoe je een winactie kunt maken in WordPress.

Lees verder →