Product bundels maken in WooCommerce voor meer verkopen

Er zijn allerlei verschillende manieren om het aantal verkopen te stimuleren. Simpel gedacht kan je zeggen dat nieuwe producten extra potentieel geven, maar het kan ook anders.

Een andere manier om voor meer verkopen te gaan is door bundels te maken van de producten die je al hebt.

In dit artikel gaan we het daarom hebben hoe je product bundels kunt maken en promoten. Super handig voor alle feestdagen en actieperiodes die er de komende tijd aan zitten te komen.

Lees verder →

Gebruikersrechten toevoegen of verwijderen aan gebruikersrollen in WordPress

Wil je gebruikersrechten toevoegen of verwijderen aan gebruikersrollen in WordPress?

WordPress heeft van zichzelf al diverse gebruikersrollen met verschillende rechten. Zo kun je mensen die meehelpen aan je website vaak al de juiste rechten en mogelijkheden op je website geven.

Toch komen er situaties voor waarin het handig is dat je de gebruikersrechten kunt aanpassen voor de verschillende gebruikersrollen in WordPress. In dit artikel zal ik je laten zien hoe je dit kunt doen.

Lees verder →

Google Core Web Vitals uitleg voor WordPress

Google Core Web Vitals, waarschijnlijk heb je er ondertussen al over gehoord.

Wanneer dit niet zo is, dan kan ik je vertellen dat dit om de gebruikerservaring van je bezoekers gaat en dat het sinds enige tijd een rankingsfactor is voor de zoekresultaten van Google.

De Core Web Vitals van Google zijn een reeks gebruikersgerichte statistieken die zijn ontworpen om de gebruikerservaring op internet te meten en te verbeteren. Simpel gezegd komt het erop neer dat je website snel moet zijn en geen slecht werkende elementen mag bevatten.

In dit artikel zal ik je meer over de Core Web Vitals vertellen en hoe je jouw WordPress-website hiermee kunt optimaliseren.

Lees verder →

WordPress menu maken en aanpassen

Een WordPress menu is onderdeel van iedere pagina op een WordPress website.

Het is dan ook een belangrijk onderdeel van een website om bezoekers te laten navigeren naar de juiste plekken op de website.

In dit artikel zal ik je uitleggen hoe je een menu kunt aanmaken en hoe je een menu naar wens kunt aanpassen.

Lees verder →

Hoe je YouTube video’s kunt embedden op je WordPress website

Video’s geven je blogbericht een heel nieuw leven. Mensen kijken graag naar dingen en iets wat in 600 woorden beschreven wordt, kun je in een filmpje van 2 minuten uitleggen.

Sinds WordPress versie 2.9 kun je heel eenvoudig video’s van YouTube embedden in je berichten en pagina’s op je WordPress website. Met de nieuwe editor in WordPress 5.0 is het gelukkig niet moeilijker geworden.

Het is niet alleen mogelijk om YouTube video’s te embedden, het kan ook met video’s van websites als Vimeo, Flickr, DailyMotion, WordPress.tv, en nog een aantal meer.

Voor het gemak neem ik in dit artikel YouTube als voorbeeld omdat dit de grootste en populairste videowebsite is.

Lees verder →

Yoast SEO Handleiding: Plugin instellen en artikel optimalisatie

De plugin Yoast SEO, oorspronkelijk bekend als WordPress SEO by Yoast, van Joost de Valk en zijn team is wat mij betreft de beste zoekmachine optimalisatie plugin voor WordPress die er te vinden is.

Deze plugin stijgt ver boven alle andere SEO plugins uit dankzij de vele mogelijkheden die in de plugin verwerkt zitten. Het is natuurlijk super mooi dat deze plugin gewoon van eigen bodem komt.

Door alle mogelijkheden kan het wel zijn dat je de weg soms een beetje kwijtraakt. Ondanks dat er in deze WordPress SEO plugin ontzettend veel uitleg staat, is alles nog niet voor iedereen duidelijk.

In dit artikel probeer ik alles zo eenvoudig mogelijk uit te leggen en kun je zien hoe ik de plugin voor Webtalis heb ingesteld.

Lees verder →

WordPress thema wisselen? Hier moet je op letten

Wil je nu of binnenkort van WordPress thema wisselen, dan ben je zeker niet de enige.

Iedereen met een WordPress website wisselt op een gegeven moment van thema om de website een ander uiterlijk te geven.

De ene website-eigenaar zal het vaker doen dan de ander, maar de dingen waar je tegenaan kunt lopen blijven hetzelfde.

De laatste jaren hebben thema’s steeds meer functionaliteiten gekregen en daardoor kan het wisselen van thema best veel werk zijn. Het kan zelfs zo zijn dat je dingen kwijtraakt. Maak je echter geen zorgen om je berichten, pagina’s, mediabestanden en WordPress instellingen, dit zal altijd bewaard blijven.

In dit artikel gaan we behandelen waar je allemaal tegenaan kunt lopen tijdens het wisselen naar een ander WordPress thema.

Lees verder →

Kortingscode veld verbergen een goed idee?

Wat is jouw eerste reactie als je de titel leest dat het een goed idee kan zijn om het kortingscode veld van je webshop te verbergen?

Ben je het er mee eens of denk je dat ik gek ben geworden?

Ik zal je in dit artikel uitleggen waarom ik van mening ben dat het in meerdere situaties een goed idee is om het kortingscode veld weg te halen.

Lees verder →

301 redirect instellen met WordPress

Met een 301 redirect kun je ervoor zorgen dat je een URL doorverwijst naar een andere URL.

Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je de URL van een pagina wijzigt. Wanneer je een URL doorverwijst komt je bezoeker niet de oude pagina terecht die niet meer werkt, maar wordt de bezoeker automatisch doorverwezen naar de correcte URL.

Dankzij een 301 redirect zullen je bezoekers dus altijd op de juiste pagina terechtkomen.

Nog een voordeel van een 301 redirect is dat je Google duidelijk maakt dat de pagina is verhuisd. Google kan hierdoor de URL’s van jouw website in de zoekresultaten aanpassen naar de nieuwe URL’s, zonder dat jij je positie in Google verliest.

Lees verder →