Test je website snelheid met deze 4 tools

Website snelheid is ontzettend belangrijk. Dit is simpelweg een feit, want het is super belangrijk voor de gebruiksvriendelijkheid van je website.

Wanneer je website snel is, zal een bezoeker eerder langer blijven hangen en overgaan op conversie. Is je website te traag, dan zal de bezoeker eerder geneigd zijn om de website te verlaten om naar een andere website te gaan.

Dit is dan ook een van de redenen dat snelheid een factor in het algoritme van Google is om de zoekresultaten te bepalen.

In dit artikel leer ik je niet direct hoe je de snelheid van je website kan optimaliseren. In dit artikel laat ik je wel kennismaken met een aantal tools waarmee je de snelheid van je website kunt meten. Onder de twee seconde is een goed begin, maar het liefst wil je dat jouw website onder de seconde geladen wordt.

Aan de hand van de resultaten uit de tests krijg je natuurlijk wel handige informatie hoe je jouw website beter kunt optimaliseren.

Lees verder →

WooCommerce gerelateerde producten

Gerelateerde producten kom je op veel webshops tegen op de productpagina. Best logisch, want als je interesse in het ene product hebt, kan het best zijn dat je ook interesse hebt in een ander product die hierop lijkt of ermee te maken heeft.

In WooCommerce zit een ingebouwde functionaliteit waarmee je zelf gerelateerde kunt toevoegen aan jouw webshop. In het geval van WooCommerce zijn er twee soorten gerelateerde producten, namelijk up-sells en cross-sells

In dit artikel leg ik je uit hoe je gerelateerde producten kunt instellen in WooCommerce. Mocht je juist gerelateerde producten willen uitschakelen op jouw webshop, dan laat ik je ook zien hoe je dit kunt doen.

Lees verder →

Direct doorgaan naar afrekenen in WooCommerce

Wil je instellen dat klanten direct doorgaan naar de afrekenpagina nadat een product in het winkelmandje is gestopt?

Standaard is dit helaas niet mogelijk, maar in dit artikel vind je natuurlijk wel de oplossing waarmee je het kunt realiseren.

Lees verder →

WooCommerce korting instellen voor producten

In WooCommerce kun je kortingen instellen voor je producten. De korting kun je voor een bepaalde periode geven of voor een onbepaalde tijd.

Het is dus geen enkel probleem om aanbiedingen te doen of producten in de uitverkoop te gooien.

In dit artikel laat ik je zien hoe je kortingen kunt instellen voor je producten in WooCommerce.

Lees verder →

Tijd vinden om een online cursus te maken

Iedereen is druk, er moet van alles gedaan worden en alles moet snel, snel en nog sneller. Hoe kun je dan tijd vinden om een online cursus te maken?

Waarom wil je eigenlijk een online cursus maken? Wanneer de reden belangrijk genoeg voor je is, dan zal je de tijd vanzelf vinden.

Lees verder →

Quiz maken in WordPress

Quizzen worden steeds vaker gebruikt op websites. Een quiz kan onder andere zorgen voor meer leads, meer betrokkenheid en dat bezoekers langer op je website blijven.

Het goede nieuws is dat je helemaal niets van programmeren hoeft te weten om een quiz te maken op jouw WordPress-website. Het enige wat je nodig hebt is een goede plugin, de vragen en antwoorden en eventueel nog wat afbeeldingen om de boel op te vrolijken.

Met de Quiz plugin die ik in dit artikel ga behandelen, kun je ook nog e-mailadressen verzamelen, verschillende uitkomsten laten zien, en nog veel meer.

Wil jij een quiz maken op jouw WordPress-website, maar heb je geen idee hoe je dit moet doen? Maak je geen zorgen, na het lezen van dit artikel zal het geen probleem meer voor jou zijn.

Lees verder →

WooCommerce verzendkosten instellen

Wil je de verzendkosten van jouw WooCommerce webshop instellen, dan is deze uitgebreide handleiding van maar liefst 3889 woorden voor jou.

In WooCommerce kun je verzendzones maken waaraan je verzendmethoden kunt toevoegen met uiteraard de bijbehorende verzendkosten.

Wat de verzendkosten betreft heb je dus standaard al een aantal mogelijkheden die voor veel WooCommerce webshops voldoende zijn. Het komt echter ook weleens voor dat je meer dan de standaard opties nodig hebt.

Sinds WooCommerce 2.6 is er heel veel aangepast als het om de verzendkosten instellen gaat. Ondertussen zijn we bij WooCommerce versie 3.5.7 (op het moment van herschrijven). Ik leg je hieronder graag alles uit over het instellen van de verzendkosten en verzendmethoden.

Lees verder →

WooCommerce Blocks voor Gutenberg

WooCommerce blocks is een ‘feature plugin’. Dit houdt in dat het uiteindelijk in de WooCommerce plugin zelf verwerkt zou kunnen worden. Het moet alleen nog goed getest worden.

Met deze plugin krijg je diverse blokken die je kunt gebruiken in de Gutenberg editor in WordPress, die sinds versie 5.0 de nieuwe standaard editor is geworden.

In dit artikel laat ik je zien welke blokken je allemaal krijgt en hoe je het precies kunt inzetten op de pagina’s van jouw webshop.

Lees verder →

Hoe je YouTube video’s kunt embedden op je WordPress website

Video’s geven je blogbericht een heel nieuw leven. Mensen kijken graag naar dingen en iets wat in 600 woorden beschreven wordt, kun je in een filmpje van 2 minuten uitleggen.

Sinds WordPress versie 2.9 kun je heel eenvoudig video’s van YouTube embedden in je berichten en pagina’s op je WordPress website. Met de nieuwe editor in WordPress 5.0 is het gelukkig niet moeilijker geworden.

Het is niet alleen mogelijk om YouTube video’s te embedden, het kan ook met video’s van websites als Vimeo, Flickr, DailyMotion, WordPress.tv, en nog een aantal meer.

Voor het gemak neem ik in dit artikel YouTube als voorbeeld omdat dit de grootste en populairste videowebsite is.

Lees verder →