ActiveCampaign of Mailchimp, het zijn beide twee hele populaire e-mailmarketing providers.
In een tijd waar social media groot is geworden weten veel marketeers dat e-mail nog steeds van grote waarde is. Gelukkig maar, want je mailinglijst is het enige waar je wel controle over hebt. Over de algoritmes van social media niet.
Ben je direct benieuwd naar het antwoord welke beter is zonder heel het artikel te lezen? Het is per situatie verschillend, maar zelf heb ik gekozen voor ActiveCampaign. Laten we nu beginnen met de uitgebreide uitleg.
Mailchimp is een e-mailmarketing provider waar iedereen al wel van gehoord heeft. Dit komt met name door het gratis pakket met 2000 contacten. Dit lokt ontzettend veel beginnende e-mailmarketeers. De vraag is alleen of je met zo’n pakket wel alle mogelijkheden benut of dat je tegen limieten aanloopt en alsnog over moet op betaald.
ActiveCampaign is bij beginnende e-mailmarketeers minder bekend dan Mailchimp, maar veel gevorderden zijn hiernaar overgestapt. De reden? ActiveCampaign is ook beschikbaar in het Nederlands, je hebt meer mogelijkheden met betrekking tot het automatiseren en segmenteren en er is een CRM mogelijkheid. Dit zijn allemaal goede redenen om ActiveCampaign te overwegen.
Dit was slechts een introductie. Je hoeft nog geen keuze te maken gebaseerd op de informatie hierboven. In dit artikel gaan we uitgebreid in op de mogelijkheden die beide e-mail marketing providers hebben, zodat jij een goede keuze kunt maken.
ActiveCampaign vs Mailchimp [2024]: Waarom je beter direct de juiste keuze kunt maken
Van e-mailmarketing provider wissel je niet zomaar. Je hebt een lijst opgebouwd, wellicht een automatische e-mailserie gemaakt, segmenten en nog wel meer. Het kan veel werk zijn om dit weer opnieuw te doen bij een andere e-mailmarketing provider.
Met beide e-mailmarketing providers is niet direct iets mis. Mailchimp is gratis, helaas wel Engelstalig wat het soms toch wat moeilijker maakt en heeft diverse e-mail templates om uit te kiezen. Als beginner die wilt starten met e-mailmarketing snap ik heel goed dat dit je aantrekt. Het ziet er prima uit, heeft mogelijkheden en ja het is GRATIS. Hierdoor is het de populairste e-mailmarketing provider.
Maar, ja er is een maar, wanneer je serieuze plannen hebt (zoals het opschalen van je business met automations, segmenten en een CRM), dan gaat Mailchimp je tegenhouden. Sterker nog, wanneer je echt door wilt groeien, dan is het een fout om Mailchimp boven ActiveCampaign te verkiezen. Je hebt dan niet de mogelijkheid om op te schalen en alles volledig te automatiseren en daarnaast zijn er minder integraties beschikbaar. Het is dan een pijnlijk proces om alles over te zetten naar een betere e-mailmarketing provider.
Hint: ActiveCampaign geniet mijn voorkeur.
Beide opties hebben voor- en nadelen. Het hangt er maar net vanaf wat je van plan bent met je business. Daarom zal ik in dit artikel alles behandelen wat erover te vertellen valt, zodat jij een goede keuze kunt maken voor een e-mailmarketing provider voor jouw business.
Laten we beginnen met het vergelijkingen van ActiveCampaign en MailChimp.
Gebruiksvriendelijkheid / Editor
Ik ga er vanuit dat je nieuw bent met e-mailmarketing, waardoor gebruiksvriendelijkheid en de editor nog belangrijker zijn dan wanneer je het ongeveer al wel snapt. Ik zal daarom starten om te laten zien hoe Mailchimp en ActiveCampaign in gebruik zijn. Dit zal een grote rol spelen in je beslissing.
Het is vaak al moeilijk genoeg om met nieuwe software aan de slag te gaan, zeker in een markt waar je wellicht nog weinig vanaf weet. Moeilijke termen waar je niks vanaf weet komen dan al snel voorbij.
Wanneer het om gebruiksvriendelijkheid gaat en je vindt het niet fijn om met Engelstalige software te werken, dan valt Mailchimp direct af. Dit is namelijk volledig Engelstalig. ActiveCampaign kun je daarentegen wel in het Nederlands instellen, waardoor dit een goede kandidaat voor je is. De support is bij beide wel Engelstalig.
Navigeren door Mailchimp
Wanneer je inlogt in het systeem van Mailchimp krijg je zoiets te zien als hieronder op deze pagina:

Natuurlijk zie je iets meer informatie wanneer je actief bezig bent met Mailchimp. Op de beginpagina zie je met name de activiteiten van je campagnes en je totaal aantal contacten. Wanneer je vervolgens verder aan de slag wilt met Mailchimp zal je aan de linkerkant op de icoontjes kunnen klikken. In het begin zal dit even zoeken zijn wat nou precies wat is, maar na verloop van tijd zal je het eenvoudig kunnen herkennen.
Vanuit het menu kun je naar de volgende onderdelen: Campagnes maken, je contacten (Audiences), verstuurde campagnes, automations, gekoppelde websites, content studio en integraties. Je kunt bij het zoekicoontje ook zoeken naar contacten of campagnes die in het systeem staan.
Navigeren door ActiveCampaign
Wanneer je inlogt in ActiveCampaign zal het er als volgt uit komen te zien:

Je ziet direct dat hier meer gaande is dan bij Mailchimp. Dit kun je fijn of druk vinden. Op de beginpagina zie je direct het aantal contacten, de meest recente campagnes, je automatiseringen, e-mail templates, beste contacten (die het vaakst je mail lezen), pipelines en taken. De laatste twee zie je alleen bij de hogere pakketten van ActiveCampaign waar ook een CRM inzit.
Aan de linkerzijde zie je ook een menu. Op de beginpagina zie je hier ook netjes direct bijstaan wat alle iconen betekenen. Zo kun je naar je contactpersonen, campagnes, automatiseringen, deals, gesprekken, lijsten, site, rapporten en instellingen. Bovenaan kun je zoeken in je contacten en campagnes. Op de andere pagina’s zie je net als bij Mailchimp alleen icoontjes in het menu.
Mailchimp editor
Laten we wederom starten met Mailchimp. Dit is de nieuwe e-mail builder. De klassieke editor is nog beschikbaar, maar ik toon graag het nieuwste aangezien dit is waar je uiteindelijk mee zal gaan werken.

Aan de linkerkant kun je een template kiezen. Wanneer je dit gekozen hebt kun je de focus leggen op de e-mail zelf. Je kunt op de verschillende onderdelen klikken om het te vervangen of te verwijderen. Wanneer je boven of onder een bepaald onderdeel op het +teken klikt, krijg je de mogelijkheden om extra elementen toe te voegen. Het werkt dus vrij eenvoudig, hoewel het zonde is dat je aan de linkerkant geen extra mogelijkheden te zien krijgt.
ActiveCampaign editor
De editor van ActiveCampaign is net als de editor van Mailchimp vrij eenvoudig te gebruiken. Aan de linkerkant zie je de e-mail en aan de rechterkant zie je alle elementen die je kunt toevoegen aan je e-mail design.

Bij ActiveCampaign kun je de elementen aan de rechterkant met drag and drop (slepen en loslaten) op de juiste plek krijgen in je mail, wat erg eenvoudig werkt. Het voordeel is ook dat je altijd de beschikbare blokken ziet staan, zodat je niet hoeft te zoeken.
Qua mogelijkheden zie je dat de verschillende blokken tussen ActiveCampaign en Mailchimp niet veel met elkaar verschillen. Met de e-mail templates heb je bij beide ook diverse mogelijkheden. Het is vervolgens zelf wat je ervan kunt maken.
Designs en templates
Iedereen is altijd bezig met het design van een e-mail. Hoeveel mensen maken dit echt zelf denk je? 99% van de mensen maken gebruik van een bestaande template gecreëerd door een professional.
Het mooie aan moderne e-mailmarketing software is dat er honderden professionele kwalitatieve e-mail template designs beschikbaar zijn om uit te kiezen. Je hoeft dus helemaal geen verstand te hebben van hoe je zo’n design kunt creëren. Je hoeft alleen de elementen in de e-mail template aan te passen.
Wanneer jij een professioneel ogende e-mail wilt versturen, bij wie kun je dan beter terecht. Bij Mailchimp of bij ActiveCampaign? Laten we het bekijken.
Mailchimp e-mail templates
Mailchimp heeft meer dan 100 templates en designs. Het maakt dus eigenlijk niet uit wat je wilt versturen, je zal altijd een design vinden die je kunt gebruiken als basis van je e-mail. Bekijk hieronder een aantal uitgelichte designs.

Verder heb je ook altijd de mogelijkheid om zelf custom coded e-mail templates te maken.
ActiveCampaign e-mail templates
De e-mail templates van ActiveCampaign zijn net zo professioneel als die van Mailchimp. Je hebt hier de keuze uit basis templates, ontworpen sjablonen, layouts (kolommen om vervolgens zelf verder te gaan) en je kunt eenvoudig een oude e-mail hergebruiken als je zelf een mooi design hebt gemaakt en dit weer wilt gebruiken.

Wanneer je eenmaal een design hebt uitgekozen en aangepast naar hoe je het hebben wilt, kun je er ook een aparte e-mail template van maken, zodat je voor je volgende mail direct het design hebt zoals je het hebben wilt.
De conclusie als we beide providers bekijken is dat er niet heel veel verschil zit. Beide hebben meer dan 100 templates om uit te kiezen en bij beide kun je ook eigen gemaakte e-mail templates opslaan.
Zitten er verschillen in de mailinglijsten?
Ja, hier zit een groot verschil in. Bij Mailchimp zit hier een groot nadeel als het om contacten gaat. Je kunt bij beide providers meerdere lijsten maken, alleen bij Mailchimp zijn lijsten (audiences genoemd in Mailchimp) en de contacten daarop gescheiden van elkaar.
Dit houdt in dat je geen contacten van verschillende lijsten tegelijkertijd kunt toevoegen aan een campagne. Zet je één e-mailadres op 2 verschillende lijsten, dan telt dit bij Mailchimp als 2 contacten. Dit is natuurlijk erg nadelig voor jou omdat je dan sneller naar een hoger plan moet als je van meerdere lijsten gebruik zou willen maken. Met 1 lijst heeft het geen nadelige gevolgen.
Verder is het beheren van een lijst onnodig moeilijk gemaakt. Los van lijsten, kun je namelijk ook je contacten beheren met tags, segments en groepen, waardoor je het overzicht al snel kwijtraakt.
ActiveCampaign pakt het totaal anders aan. Lijsten hebben hier geen limieten. Je kunt een campagne naar verschillende contacten op verschillende lijsten versturen, wat wel zo prettig is.
Daarnaast kun je contacten segmenteren met behulp van tags of custom velden (zoals locatie, interesses, etc.). Tags en custom velden kunnen zelfs worden toegevoegd of verwijderd worden via automatiseringen.
Tot slot telt bij ActiveCampaign één e-mailadres als één contact, wat in mijn ogen veel normaler is. Het maakt dus niet uit op hoeveel lijsten je een contact zet, het zal altijd tellen als één contact. Prijstechnisch is dit natuurlijk interessant.
E-mailmarketing automatiseren
Waarom zouden we veel handmatig werk doen? Waarom tijd verspillen als software het van je over kan nemen en jij je op belangrijkere zaken kunt focussen.
Met een automatisering bedoelen we dat je een automatische e-mailserie kunt starten. Dit kan gebaseerd op gebeurtenissen als mails wel of niet openen of dat je na een x periode wachten verschillende mails laat versturen. Je hoeft dit dan nooit meer handmatig te doen.
Automatiseringsmogelijkheden heb je bij zowel Mailchimp als ActiveCampaign. De vraag is echter waar je alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk kunt automatiseren en waar je ook de meeste mogelijkheden hebt.
E-mailmarketing automatiseren in Mailchimp
De automatiseringsmogelijkheden in Mailchimp zijn niet slecht. Het werkt zelfs best goed. Met de automatiseringsmogelijkheden van Mailchimp kun je zonder extra moeite doorgroeien.
Zo heb je diverse starttriggers die je kunt gebruiken om een e-mails te sturen. Enkele voorbeelden zijn:
- Een bepaalde mail geopend is
- Een bepaalde mail juist niet geopend is
- Er op een link is geklikt
- Een tag is toegevoegd
- Iemand zich inschrijft
- Een product is aangeschaft
Dit is natuurlijk super fijn, want met deze starttriggers kun je een automatische follow-up serie starten. Met de nieuwe versie van de automatiseringen (automations) in Mailchimp, die verdacht veel lijkt op wat ActiveCampaign al veel jaar heeft, ziet het er ook prima overzichtelijk uit.

Het nadeel bij Mailchimp is dat de mogelijkheden net wat beperkter zijn dan bij ActiveCampaign. Wanneer je bijvoorbeeld een online cursus wilt lanceren op een specifieke dag in de maand, dan moet je heel moeilijk doen om dit voor iedereen op de juiste manier ingesteld te krijgen en blijft het handmatig werken. Bij ActiveCampaign werkt dit veel gebruiksvriendelijker.
E-mailmarketing automatiseren in ActiveCampaign
ActiveCampaign is op e-mailmarketing gebied de absolute nummer 1 als het gaat om automatiseringen (automations). Je kunt een ongelimiteerd aantal triggers met elkaar koppelen, je hebt veel verschillende soorten acties om uit te voeren, kunt in een automatisering meerdere paden maken, zodat mensen verschillende mails krijgen aan de hand van genomen acties en ga zo maar door.
Enkele starttriggers van ActiveCampaign zijn:
- Inschrijving op lijst
- Tag toegevoegd
- Tag verwijderd
- Formulier ingevuld
- E-mail geopend
- Bepaalde pagina op je website bezocht
- E-mail wordt beantwoord
- Specifieke datum
- En nog heel veel meer.
Dit is natuurlijk al direct weer een mooie lijst met starttriggers en dan heb ik ze nog niet eens allemaal genoemd. Het is dus zeker de moeite om dit verder te bekijken met een proefaccount. Qua design ziet de automatisering er ook super overzichtelijk uit en met enkele drukken op de knop kun je jouw e-mails toevoegen en de verschillende acties die daarna moeten volgen.
Wanneer je leads wilt genereren en je contacten zou willen segmenteren, dan is ActiveCampaign je keuze. Zo werkt de automatisering ook geheel probleemloos met de CRM mogelijkheden van ActiveCampaign, waardoor je jouw verkoopprocessen kunt automatiseren.

Een koppeling met WooCommerce of Shopify is ook zo gemaakt, waardoor je aan de hand van je webshop ook specifieke automatiseringen kunt laten starten.
Welke van de twee is de betere? ActiveCampaign is de absolute winnaar op dit gebied als je jouw business wilt opschalen. Hoewel Mailchimp de automatiseringsmogelijkheden stukken beter heeft gemaakt dan in de vorige versie, zal je op den duur als je groeit vermoedelijk tegen limieten aanlopen waar je bij ActiveCampaign geen last van hebt.
Opt-in formulieren van Mailchimp en ActiveCampaign
Om mensen op je e-maillijst te krijgen heb je een opt-in formulier nodig, soms ook wel inschrijf- of registratieformulier genoemd. Bij je e-mailmarketing provider verwacht je dan ook de mogelijkheid om formulieren te kunnen maken.
MailChimp Opt-ins
Het opt-in formulieren systeem van Mailchimp is redelijk basis. Je kunt een eenvoudig formulier maken die je vervolgens kunt insluiten op je website.

Het is zoals je ziet een kwestie van alle velden toevoegen die je nodig hebt. Vervolgens kun je bij “Design it” de kleuren aanpassen en bij “Translate it” de teksten vertalen.
ActiveCampaign Opt-Ins
Bij ActiveCampaign heb je de volgende mogelijkheden als het gaat om het bouwen van formulieren.

Zoals je ziet heb je hier 4 verschillende mogelijkheden tot je beschikking, afhankelijk van het type account dat je hebt. Je kunt een “normale” formulier maken, een zwevende balk en aantal pop-ups zoals de zwevende box of modaal. Dit zijn alweer een paar opties meer dan bij Mailchimp, maar bij een normaal account blijf je gelijk in opties en kun je enkel een ‘normaal’ formulier maken.
De editor bij ActiveCampaign ziet er als volgt uit. Redelijk simpel en eenvoudig aan te passen en natuurlijk responsive.

Je kunt deze formulieren direct integreren in je WordPress website of zelfs via Facebook.
Zijn er alternatieve formuliermogelijkheden?
Heel eerlijk vind ik bij zowel ActiveCampaign als Mailchimp de opties niet heel mooi.
Gelukkig zijn er voor Mailchimp en ActiveCampaign super veel verschillende integraties te vinden. Het maakt eigenlijk niet uit of je nu gebruikmaakt van WordPress of iets anders, wanneer er een plugin of extensie te vinden is voor iets met betrekking tot e-mailmarketing, dan is er altijd wel een integratie met Mailchimp en ActiveCampaign te vinden.
Tip: Zelf maak ik altijd gebruik van Convertbox voor alle formulieren die je hier op de website tegenkomt. Deze vind ik een stuk mooier en het is makkelijk te maken en te koppelen aan e-mailmarketing providers.
CRM Mogelijkheden
Mailchimp kun je helaas niet als CRM-systeem gebruiken. Hier zijn de functionaliteiten niet voor. ActiveCampaign heeft wel een CRM mogelijkheid bij de hogere pakketten. De CRM tool werkt uitstekend en geeft je de mogelijkheid om je verkoopprocessen volledig te optimaliseren tijdens het groeien van je business. Alle automatiseringen kunnen ook volledig geïntegreerd worden met het CRM-systeem.

Denk maar eens hoe fijn jouw business kan draaien wanneer onderstaande processen 100% geautomatiseerd zijn:
- Sales funnels
- Deal records
- Verkoop communicatie
- Lead Management / sorteren op prioriteit
En dit is slechts een fractie van de mogelijkheden.

Nog een fijne functionaliteit die je heel goed kan helpen met focussen op de juiste dingen is Lead Scoring. Sommige mensen zijn klaar om te kopen en andere lijken af te dwalen. Met Lead scoring kun je tracken wie nou precies wie is en kun je bepalen wie als eerst jouw aandacht verdient, zodat je dit contact kunt converteren naar een sale.
Statistieken in Mailchimp en ActiveCampaign
Wanneer je e-mails verzend naar je contacten, dan wil je natuurlijk ook weten hoeveel mails zijn geopend en dat soort zaken. Mailchimp en ActiveCampaign verschillen hier niet zoveel in. Zo kun je bij beide programma’s statistieken bekijken van:
- Percentage dat de mails opent
- Hoeveel er geklikt is
- Hoeveel contacten zich hebben uitgeschreven op een mail
- Locaties van je contacten
- Automatisering rapporten

Klantenservice: Mailchimp vs ActiveCampaign
Wanneer je ergens een softwarepakket afneemt, dan is het wel zo prettig dat je goede ondersteuning krijgt. Zowel Mailchimp als ActiveCampaign geven je uiteraard deze ondersteuning.
Zo kun je bij beide terecht voor e-mailsupport en is er een livechat beschikbaar. Verder zijn er ontzettend veel handleidingen en artikelen geschreven, zodat je ook zelf alles kunt ontdekken.

Bij ActiveCampaign gaan ze nog wel een stap verder en kun je tevens 1 op 1 training krijgen mocht je dit nodig vinden. Dit is wellicht handig wanneer je diep in alle uitgebreide functionaliteiten wilt duiken.
ActiveCampaign in het Nederlands / Mailchimp in het Engels
Wanneer je het prettig vindt om in het Nederlands te werken, dan is er een groot verschil tussen ActiveCampaign en Mailchimp.
In Mailchimp is echt alles in het Engels. De software, handleidingen, artikelen en ook de klantenondersteuning.
Bij ActiveCampaign is de software altijd in het Nederlands in te stellen. Dit kan enorm veel verschillen als je nog niet helemaal thuis bent in alle moeilijke woorden. De klantenondersteuning is wel in het Engels.
Mocht je ActiveCampaign in het Nederlands willen uitproberen, vraag dan een proefaccount aan en kijk of het iets is voor jou.
Mailchimp of ActiveCampaign: Waar krijg ik de betere prijs?
Je hebt wellicht al ergens gehoord dat MailChimp de beste GRATIS e-mailmarketing software is die er te vinden is. Hier geef ik iedereen ook gelijk in en daarom is het populair bij startende ondernemers. Wanneer je al allerlei andere kosten hebt, is het tenslotte fijn om gratis te beginnen.
ActiveCampaign start direct betaald, maar dan krijg je ook al direct alle uitgebreide functionaliteiten. De vraag is dus waar je het best terecht kunt en scheelt de prijs van Mailchimp veel met ActiveCampaign?
Mailchimp prijzen
Mailchimp heeft dus een gratis versie. Waar je je echter niet in moet vergissen is dat de gratis versie natuurlijk een beperkte variant is. Je loopt dus al snel tegen problemen aan wanneer je iets meer wilt.

De gratis versie is echter ook weer niet super slecht. Het is tenslotte gratis. Je krijgt in dit pakket ruimte voor 2000 contacten en 10.000 e-mails, een aantal basis templates (inclusief irritante Mailchimp footer) en een gelimiteerd aantal landingspagina’s en formulieren.
Wanneer je basis e-mails wilt sturen kan dit voor jou voldoende zijn, maar eigenlijk ga je dan niet serieus aan de slag met e-mailmarketing. Geen probleem natuurlijk, want iedereen kan iets anders willen bereiken.
Wanneer je bij Mailchimp meer wilt, bijvoorbeeld custom branding, meer e-mailtemplates, multi-step automatiseringen, a/b testing en 24/7 support, dan kom je bij de betaalde versie uit. Wil je echter ook de lifetime waarde van klanten bijhouden en dat soort e-commerce gerelateerde dingen? Dan kom je alweer bij een nog hoger pakket uit (standard).
Mocht je echter het goedkoopste betaalde pakket willen, dan kan dit vanaf 9,99 per maand voor 500 contacten.
ActiveCampaign prijzen
ActiveCampaign is in eerste instantie prijziger in vergelijking met Mailchimp. Wanneer je bijvoorbeeld 5000 contacten op je e-maillijst hebt staan, dan kost dit €79,- bij het basispakket. Bij Mailchimp is dit iets minder.

Vergelijk je Mailchimp en ActiveCampaign en heb je 50k contacten of meer, dan ben je bij ActiveCampaign goedkoper uit.
Het grote verschil is ook dat je bij Mailchimp voor een enkele contact vaker kunt betalen als dit contact op verschillende lijsten staat. Bij ActiveCampaign telt 1 contact daadwerkelijk als 1 contact. Het aantal lijsten maakt niet uit. Hierdoor hoef je ook minder snel naar een hoger contacten pakket.
Verder heeft ActiveCampaign geen gratis versie. Je kunt de software wel gratis dagen testen. Zodra je op betaald overgaat krijg je meteen toegang tot alle uitgebreide functies. Wil je echter ook de CRM-functionaliteit, dan heb je het Plus / Compleet pakket nodig. Deze is dan ook weer wat duurder.
Bespaartip: Er zijn ook Nederlandse resellers actief die ActiveCampaign gebruiken als software. Hier ben je echter vaak duurder uit, omdat de dollarprijs 1 op 1 wordt omgezet naar euro’s. De dollar is nou eenmaal minder waard dan de euro, waardoor je automatisch duurder uit bent.
Conclusie: Mailchimp of ActiveCampaign?
De basis van beide producten is hetzelfde: E-mails verzenden naar veel mensen met een hoge afleverpercentage. In plaats van te vragen wat de betere software is, kun je jezelf beter afvragen “Welke software is beter voor mijn business?”.
Het doel is tenslotte om er ook weer geld mee te verdienen. E-mailmarketing software moet je dan ook zien als investering en niet als kostenpost.
Wanneer je alleen e-mails wilt sturen om mensen op de hoogte te houden om gewoon maar wat van je te laten horen, dan is Mailchimp waarschijnlijk de beste keuze voor jou. Zeker als je nog weinig contacten hebt.
Wanneer je e-mailmarketing wilt inzetten om meer omzet en sales te genereren en je e-mails zijn gefocust om over te gaan op conversie, dan is ActiveCampaign waarschijnlijk de beste keuze voor jou. De mogelijkheden zijn hier uitgebreider en je kunt er meer kanten mee op.
Verder is er wel iets wat je altijd in je achterhoofd moet houden. Mocht je op dit moment denken dat je bepaalde functionaliteiten niet nodig hebt, dan kan het best zijn dat je dit in de toekomst wel nodig hebt als je doorgroeit. Dan is het eigenlijk al te laat, want overstappen kost ook weer tijd en meestal heb je daar geen zin meer in. Zeker wanneer je ook automatiseringen hebt ingesteld. Denk dus altijd aan de lange termijn.
Eén reactie op “Mailchimp vs ActiveCampaign [2024]: Welke is beter?”
Ik maak gebruik van Laposta, is Nederlands en tot 2000 contacten gratis. En ook heel makkelijk in gebruik.