Ontvang je weleens een e-mail met een onderwerp waarin je een emoji ziet staan?
Valt deze mail op ten opzichte van andere mails en wil je leren hoe je zelf ook een emoji kunt toevoegen aan een e-mailadres?
In dit artikel zal ik je laten zien hoe je een emoji in de e-mail onderwerpregel kunt plaatsen.
Wanneer een emoji in de e-mail onderwerpregel plaatsen?
Je hebt besloten dat het handig is om een emoji toe te voegen aan de onderwerpregel van je e-mail. Ben je dit voor al je e-mails van plan of wil je dit een enkele keer doen?
Het is namelijk niet verstandig om bij alle e-mails een emoji te plaatsen. Mensen raken er dan aan gewend en op een gegeven moment begint het niet meer op te vallen.
Wat ik zelf altijd doe is het volgende. Ik voeg alleen emoji’s toe aan de onderwerpregel van een e-mail als het om een belangrijke e-mail gaat die ik extra wil laten opvallen.
Wanneer je bijvoorbeeld een lancering doet van 4 dagen, dan zou je dit op 1 van de 4 dagen kunnen toevoegen, zodat in ieder geval één e-mail extra opvalt.
Verder is het altijd verstandig om te testen of een emoji ook daadwerkelijk voor een betere openingspercentage zorgt in jouw business. Zie je dat e-mails met emoji altijd beter openen, blijf het dan bewaren voor je belangrijkste mails. Zie je dat het gebruik van een emoji juist zorgt voor een slechtere openingspercentage? In dit geval zal het waarschijnlijk niet bevallen in jouw business of worden mensen er wellicht mee doodgegooid.
Ben je nog op zoek naar een goede e-mailmarketing provider? Bekijk het verschil tussen Mailchimp en ActiveCampaign.
Hoe kun je een e-moji toevoegen aan de e-mail onderwerpregel?
Om een emoji toe te voegen aan het onderwerp van een e-mail kun je de volgende stappen doorlopen.
Stap 1: Ga naar een website waarop je een emoji kunt vinden. Ik gebruik hier zelf altijd de website emojipedia.org voor.

Stap 2: Zoek en selecteer een emoji die je wilt gebruiken in je e-mailonderwerp. Er zijn echt duizenden verschillende.
Stap 3: Jouw emoji gevonden? Klik op de emoji en vervolgens kun je op de pagina zelf op de knop “Copy” klikken om de emoji te kopiëren.

Stap 4: Plak de emoji in het e-mailonderwerp van de e-mail die je wilt versturen. In ActiveCampaign zal dit er als volgt uitzien:

Stap 5: Verstuur je e-mail en profiteer van het gebruik van een emoji. Meet wel altijd of de openingspercentage beter is of slechter dan normaal, zodat je weet of het iets heeft toegevoegd.
Los van dat je dit dit kunt toepassen via je e-mailmarketing provider, kun je dit natuurlijk ook doen via je eigen e-mailadres met je domeinnaam. Hier heb je wel e-mail hosting voor nodig. Een andere optie is om het via je privé mail te doen. Het is in ieder geval leuk dat dit op alle e-mail manieren werkt.