Is een lifetime deal echt levenslang?

Wanneer je al een tijdje een website hebt zal je vast al wel tegen een lifetime deal zijn aangelopen.

Dit kan voor een WordPress plugin, thema of andere tool zijn waar je graag gebruik van zou willen maken.

Zijn deze lifetime deals ook echt levenslang of zit er een addertje onder het gras? Ik vertel je er graag alles over in dit artikel.

Video: Is een lifetime deal echt levenslang?

In onderstaande video vertel ik je over mijn recente ervaring met een lifetime deal.

Abonneer je op mijn YouTube kanaal

Mocht je het fijner vinden om de tekstvariant te lezen van deze video, dan heb ik hieronder alles nog in het kort voor je beschreven.

Wat mij is overkomen met een lifetime deal

Normaliter zou ik zeggen dat een lifetime deal net zolang is als dat een bedrijf bestaat.

Van de week kreeg ik echter een mail van een bedrijf van een tool waar ik actief gebruik van maak met de mededeling dat ik de terms of service had overtreden voor mijn lifetime deal (die niet meer beschikbaar was).

Wat was nou het geval. Ik mocht met mijn lifetime account 1 miljoen paginaweergaven draaien per maand en ik draaide de laatste maanden 1.6 miljoen paginaweergaven.

Dit zijn er natuurlijk veel te veel, alleen ik zag nergens een melding dat ik dit deed en er was ook geen automatische blokkade als ik voorbij de 1 miljoen zou gaan, waardoor ik er anders achter had kunnen komen.

Mijn eerste reactie was dan ook om gewoon een mail sturen met dat ik graag van mijn lifetime deal gebruik wilde blijven maken en zou zorgen dat ik weer onder de 1 miljoen paginaweergaven zou komen.

Dit was echter geen optie. Ik moest verplicht een nieuwe abonnement nemen. Maandelijks zou dit 449 dollar per maand kosten of per jaar kon het voor 4310 dollar.

Voor mij was dit geen optie. De concurrentie was vele malen goedkoper en werken net zo goed, dus ik ben dan ook overgestapt.

Wat kunnen we hier uithalen?

Een lifetime kan een addertje onder het gras hebben en is niet in alle gevallen levenslang. Bedrijven kunnen altijd het businessmodel omgooien.

In de meeste gevallen behoud je wel levenslang toegang of tot het bedrijf stopt met bestaan. Wat je wel zou kunnen zien is dat je op een gegeven moment niet meer toegang krijgt tot nieuwe functionaliteiten.

Op deze manier proberen bedrijven je toch nog te lokken naar een betaald abonnement, omdat ze anders gewoonweg niet meer aan je kunnen verdienen.

Waarom proberen bedrijven van een lifetime deal af te komen?

Heel simpel gezegd ben je gewoonweg niet interessant voor het bedrijf. Je hebt één keer betaald en hebt levenslang toegang.

Er blijft wel werk in het product zitten wat je hebt aangeschaft en het zal met enige regelmaat moeten worden geüpdatet. Daarnaast is iedere vraag die je stelt meer werk aan jou als klant, waardoor jouw waarde minder en minder wordt.

Een lifetime deal aanbieden is wat dat betreft een slecht businessmodel. Het zal in het begin interessant zijn om mensen te lokken, maar op termijn zullen veel bedrijf ermee stoppen en inzien dat het misschien niet heel handig was.

Is een lifetime deal het waard?

Als je voor een lifetime deal gaat kun je het best bekijken in hoeveel jaar je dit eruit kunt hebben ten opzichte van een jaarlijks of maandelijks abonnement.

Heb je het er bijvoorbeeld in 3-4 jaar uit en denk je hier zolang gebruik van te maken? Dan zou ik zeker aanraden voor een lifetime deal gaan.

Heb je geen idee hoelang je het gaat gebruiken? Ga dan in eerste instantie gewoon voor een jaar en kijk of het wat voor je is. Je kunt daarna altijd nog schakelen en je abonnement omzetten naar een lifetime deal.

Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat een lifetime deal zeker niet altijd goed uit hoeft te pakken of dat je op termijn toch weer moet gaan betalen.

Anderzijds moet ik ook zeggen dat ik meerdere andere lifetime deals heb afgesloten bij andere tools en hier nog geen problemen mee heb gehad. Het kan dus zeker ook wel goed gaan.

Uiteindelijk vind ik een lifetime deal vaak wel de moeite. Zelfs de deal die mij in deze situatie heeft gebracht. Ik heb het er lang en breed uitgehaald. Het enige wat jammer is, is dat ik nu over moet stappen en daar even wat tijd in heeft gezeten.

Ik hoop dat je wat aan dit artikel hebt gehad en nu het ware verhaal achter lifetime deals hebt ontdekt.

Op de hoogte blijven van nieuwe artikelen?

Ontvang het WordPress e-book en wekelijke e-mail updates

Vul hieronder je naam en e-mailadres in om gratis e-mail updates en het e-book te ontvangen.

2 reacties Laat een reactie achter

    • Ik vind het niet helemaal netjes om de naam hardop te zeggen. Daarnaast is het verder een prima plugin en als je een maandelijks abonnement neemt zal je nooit in deze situatie komen. Wanneer je goed op de website let zie je wellicht al iets verschil (en waarschijnlijk ergens in de aankomende artikelen) zal ik een artikel schrijven over het alternatief dat ik nu gebruik.

Geef een reactie

9 must-do tips voor

WordPress

Interesse?

Vul hieronder je voornaam en e-mailadres in om het e-book te ontvangen.

WordPress Zonder Zorgen

Challenge

Vul hieronder je informatie in en

start direct met de 5-daagse challenge.

9 must-do WordPress tips ontvangen?

Vul je voornaam en e-mailadres in en klik op "nu downloaden".

Maak je eigen online cursussen

Wil je een online cursus business starten? Leer hoe je dit in 7 stappen kunt doen

Webshop opzetten en meer verdienen

Leer hoe je een webshop opzet of meer kunt verdienen met je huidige webshop