WooCommerce velden aanpassen op de afrekenpagina
Ben je niet tevreden met de velden die op de afrekenpagina van je WooCommerce webshop staan?
Weet je niet over welke velden ik het precies heb? Denk aan velden als bedrijfsnaam, toevoeging, bestelnotities en eigenlijk alle andere velden die je bij het afrekenen ziet staan.
Met behulp van een plugin kun je deze afrekenvelden in WooCommerce aanpassen, terwijl alles verder goed blijft werken. Ideaal dus om van overbodige velden af te komen of om extra velden toe te voegen.
Video: WooCommerce velden aanpassen
In onderstaande video laat ik je alle mogelijkheden zien om velden in WooCommerce uit te schakelen, toe te voegen of aan te passen.
Heb je meer behoefte aan de uitleg in tekst of wil je nog meer informatie over dit onderwerp? Geen enkel probleem, je kunt hieronder verder lezen.
Waarom de WooCommerce velden aanpassen?
Het kan zijn dat je je afvraagt waarom je de WooCommerce velden zou willen aanpassen. Dit kan meerdere redenen hebben, want geen enkele webshop is natuurlijk hetzelfde.
Wat nou als je bijvoorbeeld alleen digitale producten verkoopt? Een telefoonnummer en de adresgegevens van een klant heb je dan eigenlijk niet noodzakelijk nodig.
Het kan ook zijn dat je mensen niet de mogelijkheid wilt geven om een bedrijfsnaam in te vullen, een toevoeging bij het adres (wordt niet vaak gebruikt) of de bestelnotities.
Wat ook het geval kan zijn, is dat je juist meer velden wilt toevoegen aan de afrekenpagina. Zo kan je bijvoorbeeld een klant de mogelijkheid willen geven om aan te geven of het pakket in de ochtend of middag bezorgd mag worden.
Tot slot kan je ook iets simpels willen als dat bepaalde velden de volledige breedte innemen of juist dat je twee velden naast elkaar wilt hebben staan.
Hoe je WooCommerce velden kunt aanpassen
Om velden aan te passen op de afrekenpagina van je WooCommerce webshop kun je de plugin Checkout Field Editor gebruiken.
Met deze plugin kun je velden toevoegen, bewerken en verwijderen. Naast de standaard tekstvelden heb je ook de mogelijkheid om mensen iets te laten selecteren, checkboxen te maken of een datumprikker toe te voegen.
Wanneer je de plugin hebt geïnstalleerd en geactiveerd kun je naar “WooCommerce -> Checkout Fields” gaan om de WooCommerce velden aan te passen. De pagina waar je aanpassingen kunt doen ziet er als volgt uit.
Zoals je ziet staan hier meteen alle velden die je op de afrekenpagina ziet staan bij factuurgegevens. Onder Shipping Fields kun je de verzendgegevens bekijken en bij Additional fields de velden die onder Extra informatie staan.
WooCommerce veld verwijderen
Wanneer je een veld als “toevoeging (optioneel)” wilt verwijderen van de afrekenpagina, dan kun je dit doen door een vinkje te zetten bij het veld en op “Disable/Remove Checked” te klikken.
Vervolgens zal het, zoals je hierboven in de afbeelding kunt zien, doorgestreept worden en is het niet meer zichtbaar op de afrekenpagina zodra je op “Save Changes” hebt geklikt.
WooCommerce veld toevoegen
Stel je wilt een extra veld onder het kopje “Extra informatie” op de afrekenpagina toevoegen, dan kun je dit bereiken door bovenaan op het tabblad “Additional Fields” te klikken en vervolgens op “+ Add field”.
Er verschijnt nu een lege rij die je volledig naar wens kunt invullen. Bij Name kun je een willekeurige naam invoeren. Type is belangrijk, want je kunt hier aangeven wat voor veld je wilt hebben. Je kunt kiezen voor een tekstveld, wachtwoord veld, tekstgebied, keuzeveld, multi-keuzeveld, checkbox of datumprikker.
Bij Label kun je invoeren wat de bezoekers boven het veld te zien krijgen en bij Placeholder / Option Values kun je een tekst plaatsen met een voorbeeld wat er ingevuld kan worden in het veld.
Wil je dat het veld de linkerkant, rechterkant of volledige breedte in beslag neemt? Je kunt dit aangeven bij Position door voor left, right of full-width te kiezen. Wanneer je twee velden naast elkaar hebt staan, dan kun je bij het laatste veld die de rij afmaakt Clear Row aanvinken. Het eerstvolgende veld zal dan netjes op een nieuwe regel komen te staan.
Bij Valitidation Rules kun je onder andere aangeven of het veld verplicht is. Wanneer het om een e-mailveld gaat kun je ook aangeven dat er gecontroleerd moet worden dat het om een e-mailadres gaat en bij een telefoonnummer of er wel een nummer is ingevuld.
Tot slot heb je de Display Options. Je kunt hier aangeven of de gegevens die in het veld zijn ingevuld ook in de e-mails naar de klant moeten staan en of het op de detailpagina van de bestelling moet worden weergegeven.
Dit waren alle dingen die je kunt invullen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar ik zal nog even een voorbeeld geven. Wanneer je een klant de mogelijkheid wilt geven om een bezorgdatum te kiezen, dan kun je het volgende invullen.
Het enige wat ik heb ingevuld is een naam, type (date picker), placeholder en positie. Het ziet er vervolgens zo uit op de website.
Wanneer je op “kies een bezorgmoment” klikt komt er een datumprikker tevoorschijn, zodat er een datum geselecteerd kan worden. Heel moeilijk is het dus gelukkig niet en er zijn heel veel velden te verzinnen die je zou kunnen maken.
WooCommerce velden resetten
Wil je om wat voor reden dan ook weer terug naar hoe de WooCommerce afrekenpagina er standaard uitziet? Er is een reset knop in deze plugin gebouwd om dit voor elkaar te krijgen.
Ga naar “WooCommerce -> Status -> Tools”. Je zal hier een kop “Checkout field” tegenkomen, met daarnaast de knop “Reset Checkout Fields”.
Klik op deze knop om alle wijzigingen die je hebt gedaan ongedaan te maken en weer terug te gaan naar de standaard WooCommerce velden op de afrekenpagina.
Met deze plugin kun je dus ook alleen een verzendadres laten zien? Want ik vind het nu heel vervelend dat je 2 x je adres moet invullen en ik wil dit veranderen.
Ja, dit zou kunnen. Alleen is hier gewoon een standaard instelling voor, dus ik zou niet voor de plugin gaan. Je kunt dit instellen op de pagina WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden -> Verzendzones. Vervolgens kun je bij “Bestemming van de verzending” kiezen voor Standaard naar klantfactuuradres. Mensen hoeven dan maar 1 keer iets in te vullen, maar kunnen wel aanvinken dat het eventueel naar een ander adres verzonden kan worden.
Is er ook een mogelijkheid om een vinkje moeten aanvinken en akkoord gaan dat de bestelling later wordt verstuurd ivm vakantie bijvoorbeeld?
Ja, je kunt een checkbox veld aanmaken.
Beste Maikel,
Momenteel zit ik nog in de verkenningsfase m.b.t. WooCommerce. Wat ik graag wil, is ordergegevens sorteren op achternaam. Maar zoals je weet, hebben wij Nederlanders vaak last van tussenvoegsels, ik ook. 🙂 Kun je met deze plugin eenvoudig een tussenvoegsel plaatsen tussen voor- en achternaam? En komt het dan goed met de sortering? Alvast bedankt!
Ik weet niet waar je het überhaupt wilt sorteren? Standaard kun je bij bestellingen niet op naam sorteren. Maak je een export of iets en sorteer je het daar?
Het is in ieder geval mogelijk om met deze plugin een tussenvoegsel veld te plaatsen.
Hoi Maikel,
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik heb de plugin Checkou Fiels Editor geinstalleerd. Echter, ik wil graag de klanten de mogelijkheid bieden in het afrekenproces op de knop ‘verder winkelen’ te klikken. Maar waar en hoe kan ik deze ergens plaatsen?
Bijvoorbeeld in de winkelmand, maar ook bij ieder product. Als het product is bekeken, dan kan de klant nergens terug naar de webshop.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Rieneke
Dit kan niet met deze plugin. Je zal of de bestanden moeten aanpassen of moeten kijken of je het via de editor op de juiste plek kunt krijgen.
Hi Maikel,
Mijn afreken-pagina ziet er niet zo mooi uit – ik zou iets kleinere sub-headings willen gebruiken en onderaan de pagina worden (om een voor mij onduidelijke reden) witte letters bij de betaalmethoden gebruikt. Nu werk ik met Divi en als ik de DiviBuilder gebruik op die pagina, ziet bijna alles er prima uit. Echt aanpassen gaat helaas niet, het lijkt wel zo maar het wordt niet opgeslagen. Kan ik hier iets aan doen?
Groetjes,
Marianne.
De rubrieken boven de invulvelden en de
“opgehaalde” bestellingsgegevens zijn ook wit op de afreken-pagina… en niet als de divi-builder geactiveerd is. Heel vreemd toch?
Ik heb geprobeerd de achtergrond aan te passen met css (naar jouw voorbeeld hier verderop), maar dat doet alleen de invulvakken. Het aanpassen van de kleur van de normale tekst vind ik even ’t belangrijkst, maar een andere header zou ik ook wel willen kiezen (bij “ander bezorgadres”)
Hopelijk kun je me helpen…
.woocommerce form .form-row input.input-text, .woocommerce-page form .form-row input.input-text {background-color:#a08e5a;}
Witte letters worden inline veroorzaakt met een !important tag. Doordat !important erbij staat is het niet echt te overrulen. Ik gok dat je het ergens zo met divi hebt ingesteld. Ik werk nooit met dat thema, dus ik weet niet precies waar.
Titels zijn ook inline geregeld, dus lijkt ook op een instelling. Deze is nog wel te overrulen. Bijvoorbeeld met deze code.
.woocommerce-checkout .et_pb_text_11 h3 {
font-size: 24px;
}
Hoi Maikel,
Bedankt voor al je tips en tricks. Ik heb ook een vraag. Ik kan de optie ‘afhalen’ niet meer op mijn afrekenpagina plaatsen. Ik heb het in het begin gehad, maar het is weg. Ik ben nu al uren bezig met uitvogelen wat het is. Heb jij een tip?
alvast bedankt!
Groeten Martijn
Afhalen is een verzendmethoden, dus ik zou het daar weer activeren.
Hallo Maikel,
Ik kan sinds kort mijn prijzen in de webshop van Woocommerce niet meer veranderen.
Weet jij hoe dat zo in 1x kan optreden?
Met vriendelijke groet,
John Kruithof
Dat durf ik helaas niet te zeggen vanaf hier zonder het te zien. Nog nooit eerder gehoord.
Kan dit ook voor 1 specifiek product? Bijv. voor online producten of 1 geselecteerd product? Zodat mensen sneller door het inschrijfproces heen zijn?
Je zou eens kunnen kijken naar de plugin Conditional Checkout Fields .
Hoi hoi,
Vraagje:
Ik krijg een basis tekst te zien op de pagina “Afrekenen”
Namelijk: Need Assistance? Call customer service at 888-555-5555 – E-mail them at info@yourshop.com
Ik ben al uren bezig en kan maar niet vinden waar dat kan worden aangepast.
Enig idee?
Gr Frank
Dit is niet standaard in WooCommerce. Het zal ergens in de opties van het thema zitten dat je gebruikt.
Had jij dit al opgelost, ik heb het ook staan en kan het niet vinden om dit te verwijderen. Graag hoor ik van je, Gr Marco
Wanneer je naar WooCommerce -> Instellingen -> Algemeen gaat, kun je een standaard klantlocatie invoeren. Volgens mij is het dan helemaal geregeld.
Hai Arjen,
Dank voor je info. Vraagje nog: Hoe zet ik in WooCommerce op de afreken pagina bij het selecteren van het land waar je woonachtig bent, het land als standaard op nederland? Maar wel dat het menu uitklapt als mensen een ander land willen selecteren?
Beste Maikel,
Dank voor je uitleg.
Is het ook mogelijk om in WooCommerce de hele Winkelwagen uit te zetten? Geen add to Card, geen bestel en betalingssysteem en prijzen. Puur Business to business .
Het gaat om een te maken website waar ik alleen een assortiment aan producten alleen laat zien t.b.v. groothandel/retail. Product overzicht, Productdetails met beschrijvingen en meerdere productfoto’s van elk product en dat alles met een zoekstructuur zoals in een webshop.
Groet Arjan
Je kunt werken met affiliate/externe producten, dan is er geen koppeling met de winkelwagen.
Het gaat niet om affiliate/externe producten maar om eigen producten als groothandel t.b.v. zakelijke afnemers. Er mag dus niets van prijzen of kassasysteem achter zitten. puur alleen alle productinfo en hoogstens een knop naar contact. Ik neem aan dat je in WooCommerce de add to card en winkelwagen gewoon uit kan zetten?
Hoi Arjan, in dit geval moet je niet op de benaming letten, dit is alleen hoe het meestal gebruikt wordt en daardoor heeft het deze naam.
Juist met een affiliate/extern product is de winkelwagen uit en kun je zelf een knop/url maken naar bijvoorbeeld je contactpagina. Je kunt het dus gewoon intern houden.
Hoi, kan jij mij toevallig ook vertellen of het mogelijk is dit per product te specificeren? Voor digitale producten zijn adresgegevens bijvoorbeeld niet nodig, maar voor producten die verzonden worden wel.
Je kunt van deze producten instellen als virtueel product. Vervolgens heb ik geen plugin voor je, maar als je in Google zoekt op “woocommerce Hide Checkout Billing Fields if Virtual Product” kom je op meerdere andere pagina’s uit met een code welke je kunt gebruiken.
Hi Maikel,
Super fijne uitleg! Zou je mij misschien ook kunnen vertellen of je eenvoudig een tweede winkelpagina kunt instellen? Hiermee bedoel ik een aparte winkelpagina/omgeving waarop je andere producten kunt verkopen (in mijn geval de tweedehands producten bijvoorbeeld). Deze wil ik niet tussen de nieuwe producten hebben staan op mijn bestaande winkelpagina dus wil ik een aparte winkelpagina instellen (en hier in het menu naar verwijzen). Ik kan dusver niet vinden of en hoe ik dit kan doen. Ik hoop dat jij misschien een antwoord hebt!
Alvast bedankt!
Gr Daisy
Je kunt er een categorie van maken en dan hier eens naar kijken: https://wpbeaches.com/hide-woocommerce-product-categories-shop-page/
Bij de afrekenen pagina staat het veld Bedrijfsnaam als optioneel ingesteld. Als een klant een bedrijfsnaam heeft heeft hij logischer wijze ook een BTW nummer. Maar hiervoor is geen veld voorzien! Omdat dit zo logisch is dat een klant iets besteld en dit met een factuur mét BTW nummer wil, lijkt het mij een raadsel waarom Woocommerce dit niet standaard heeft voorzien…
Maar wellicht zie ik een of ander instelling, ergens,… over het hoofd? Vooraleer ik (weer) een plugin moet installeren om 1 veld aan te passen…
Nee, dit heeft WooCommerce niet. In Nederland is het ook niet verplicht om een btw-nummer van de klant op de factuur te hebben staan (wel van jezelf), tenzij de btw verlegd moet worden en hier hoort eigenlijk ook een extra check voor plaats te vinden. ik gebruik hier altijd de EU Vat Number plugin voor.
Wellicht dat de regels in België hier anders in zijn. Dan zou je prima zelf een extra veld kunnen aanmaken voor de btw-nummer.
Hoi! Ik wil een veld maken waarbij mensen dmv selectie iets moeten kiezen. maar als meer dan twee keuzes aanmaak, blijven er maar twee staan en verdwijnt de rest. Hoe kan ik meerdere opties toevoegen?
Het hoort volgens mij ook gewoon probleemloos te werken met meerdere opties. Je zou het kunnen navragen bij de maker van de plugin of dit momenteel een bug is in de plugin en of het opgelost kan worden.
Hoi Maikel,
Thanks voor het filmpje. Heel duidelijk. Waar ik zelf naar opzoek ben is het aanpassen van de kop ‘Factuurgegevens’ hier zou ik graag ‘Afleveradres’ hebben. Wij hebben een bezorgdienst dus als iemand leest factuuradres kan dat voor verwarring zorgen. Weet jij of dat mogelijk is?
Groetjes
Dit kun je in de vertaling aanpassen. Zie ook het artikel WooCommerce Nederlands.
Hi Maikel,
Fijn deze heldere uitleg, ik heb inmiddels de plugin checkout field editor ingesteld. Maar ik zit nog met de volgende vraag: zodra ik een product aanklik, en hij naar de productpagina gaat, krijg ik vervolgens het blokje waarin je meer en minder aantallen in kunt geven voor dat product. Hij laat nu de aantallen niet zien, omdat er 2 pijltjestoetsen in dat blokje staan, precies voor het aantal. Dit doet hij ook op de winkelmand pagina. Het liefst zou ik de pijltjes toetsen helemaal uitschakelen, maar ik kan nergens ontdekken waar. Weet jij hoe ik dit kan oplossen? Hoe deze aantallen in ieder geval zichtbaar zijn, nu zijn ze echt verstopt achter die pijltjes toetsen.
Dank je wel alvast!
Gr. Alieke
Ik denk dat je het al opgelost hebt? Bij mij staat het in ieder geval in meerdere browsers goed.
Nee helaas, het is op de pagina voor een klant. 🙁
Het zal met CSS op te lossen zijn. Er is verder geen instelling voor.
Oké, dank je wel!
Hi Maikel,
Dank voor je duidelijke uitleg. Ik heb een simpele vraag over de kleur van de prijs op de bestelpagina. Deze kan ik nergens aanpassen en is niet duidelijk. Heb ik daar een aparte plugin voor nodig?
Alvast bedankt
Lia
Nee, hier heb je geen plugin voor nodig. Je dit beter aanpassen met CSS.
Hoi Maikel,
Fijne uitleg steeds! Ik heb er veel aan!
Ik kwam bij dit artikel omdat ik graag een veld wil toevoegen aan de afrekenpagina, namelijk een optie waarbij mensen kunnen kiezen voor het wel/niet toevoegen van een persoonlijk geboortekaartje, tegen een bepaalde prijs. Mij leek het handig om de afrekenpagina te kiezen, maar ik weet niet of je daar nog een betaald product kan toevoegen. Kan dit? Anders zal ik het denk ik op een andere manier moeten oplossen?
Dankjewel!
Nee, je kunt dit beter op de productpagina zelf toevoegen. Dit kan met behulp van een plugin als Product Add-ons.
Hi Maikel,
Is er een mogelijkheid om na het invullen van het factuuradres door te klikken naar verzendadres en dat er op die pagina dan een vinkje staat die de klant zou kunnen aan klikken, waar op staat factuur adres zelfde als verzend adres? zodat de klanten niet twee keer het zelfde adres hoeven in te vullen?
Met vriendelijke groet,
Anne
Je kunt instellen dat het factuuradres standaard ook het verzendadres is, tenzij iemand een vinkje zet dat het anders moet zijn. Dit lijkt mij een betere optie. Je kunt dit instellen door naar “WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden -> Verzendopties” te gaan. Je kunt dan bij Bestemming van de verzending kiezen voor “Standaard naar klant factuuradres”.
Hi Maikel,
Ik heb het vinkje aangezet “standaard naar klant verzendadres” (stond op factuuradres) maar bij bestellen krijg ik geen mogelijkheid om ander verzendadres op te geven. Ik heb alles uit de winkelmand gehaald en opnieuw besteld maar krijg geen vinkje voor ander verzendadres. Alvast bedankt
Standaard zou het er dan horen te staan. Wanneer dit niet het geval is, zullen er ook andere aanpassingen gedaan zijn om dit onzichtbaar te maken. Ik kan je helaas niet zonder het zelf te zien vertellen hoe en wat, aangezien ik niet weet wat er gewijzigd is.
Het zal met cookies onthouden worden in de browser, dus je zal de cookies hiervoor moeten uitschakelen. Ik heb dit nog nooit hoeven te doen, dus ik kan je niet vertellen waar. Is voor mij net zoveel uitzoekwerk.
Goedemorgen!
Fijne uitleg. Dank!
Nog een vraag: Op het moment dat mensen terugkomen voor een tweede bestelling blijven alle gegevens van de eerste bestelling ingevuld staan. Hoe kan ik er voor zorgen dat na afrekenen al die velden gewist worden?
Grt, Marco
Bij mijn woo commerce heb ik onder het formulier met gegevens een automatisch hokje aangevinkt staan met de tekst: Subscribe to our newsletter ik kan nergens vinden waar ik dit weg kan halen. Ik heb namelijk onderin de pagina al de checkboxen staan die ik nodig heb in samenwerking met emailresponder.
Dit zit er niet standaard in, dus het zal een optie in een plugin zijn die te maken heeft met het verzamelen van mailadressen.
Goedemiddag, hoe kan ik het vinkje ‘verzenden naar een ander adres?’ uitzetten? Deze staat nu automatisch aangevinkt waardoor de checkout pagina onnodig lang is.
Groetjes
Bij WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden -> Verzendopties kun je bij “Bestemming van de verzending” kiezen voor “Standaard naar klant factuuradres”. Het zal dan niet meer automatisch aangevinkt zijn.
Let op. Het kan zijn dat de pagina voor jou in de cache staat. Haal alle items uit je winkelmand, voeg iets opnieuw toe en bekijk het dan nog een keer om te controleren of de aanpassing werkt.
Hallo,
Ik kom er maar niet achter waarom mijn velden in woocommerce op de afreken pagina maar ook bij de custom options zwart blijven, ik kan er op klikken en typen maar is niet echt zichtbaar zeg maar.
Hoop dat je mij kan helpen.
Gr Mandy
Ik kan het niet zien, maar vermoedelijk is het op te lossen met CSS.
https://www.sytsmultiservice.nl/product/mitsubishi-heavy-split-unit-2kw/
Hier bijvoorbeeld met montage toevoegen.
Ook het dropdown menu werkt niet alles staat er gewoon en in wit…
https://www.sytsmultiservice.nl/afrekenen/
Hier de afreken pagina waar de velden niet zichtbaar zijn. kan wel gebruikt worden alleen niet zichtbaar.
Ik hoop dat je mij kunt helpen ben al weken aan het zoeken…
Gr mandy
Betreft inderdaad een CSS-aanpassing. Je kunt onderstaande code toevoegen in je child theme of via de extra CSS optie in de Customizer. Dit zal het als het goed is oplossen.
.woocommerce form .form-row input.input-text, .woocommerce-page form .form-row input.input-text {background-color:#ffffff;}
Het is gelukt!! 🙂 bedankt.
Is het ook mogelijk om dit aan te passen?
https://www.sytsmultiservice.nl/winkel/
De aantallen worden met witte achtergrond kleur aangegeven.
En de dropdown menus in dit geval op kleur word alleen standaard aangegeven ook met witte achtergrond en niet in dropdown.
Of iets in button kunnen weer gegeven.
Heb het op select aangegeven maar gebeurt niet zoals in bijv. de video’s.
https://www.sytsmultiservice.nl/product/mitsubishi-heavy-split-unit-2kw/
Hoop dat je mij kunt helpen dit zijn net van die kleine dingen dat moet echt anders.
Gr.Mandy
Ik snap nu niet echt precies wat je wilt. Daarnaast kan ik design vragen ook niet telkens in de reacties beantwoorden, dan gaat iedereen dit vragen en blijf ik bezig. Je kunt altijd contact met mij opnemen om in te huren om aanpassingen te doen aan je website.
Hallo Maikel,
Weet niet goed of ik mijn vraag bij dit topic kan plaatsen. Ik kan helaas geen artikel over vinden. Bij het testen van mijn woocommerce afrekenformulier vul ik een straatnaam in Amsterdam in, met plaatsnaam Amsterdam uiteraard. Dan selecteer ik bij Land België (wat natuurlijk fout is), en plaats ik de bestelling. Vervolgens wordt dit niet als fout gezien en gaat het formulier gewoon door naar de betaling…
Het gekke is dat dit bij sommige landen wel en bij andere landen niet gebeurd (i.c.m. Amsterdam). Wellicht heb je een idee hoe ik dit kan oplossen? Dank!
Er is geen check of iets dergelijks waardoor België niet zou werken. Met compleet niet bestaande namen kun je ook een bestelling plaatsen.
Je zal het dus moeten valideren en zo te horen wil je naar meerdere landen verzenden, dus dan zou ik als ik jou was eens een plugin als Postcode/Address Validation bekijken.
Hallo, heb je voor de bezorgdatum een andere plugin nodig zoals Data-pikker? Of zit dat in de PRO versie?
Alvast bedankt!
Ik denk dat je een andere plugin gebruikt dan die in dit artikel beschreven wordt, daar er alleen een betaalde versie van is. Ik weet niet of de andere plugin het kan of dat het alleen in de pro versie zit.
Hallo Maikel,
Op mijn website heb ik meerdere betaalmethoden. Op dit moment is de methode ‘Overboeking’ automatisch aangevinkt. Ik wil graag dat iDeal al automatisch aangevinkt is. Hoe verander ik dit?
Bij voorbaat dank,
De bovenste optie staat standaard aangevinkt. Je zal iDEAL dus bovenaan moeten zetten. Wanneer iDEAL al bovenaan staat en er staat iets anders aangevinkt, dan komt dit omdat je deze optie zelf als laatste gekozen hebt tijdens een bestelling en het onthouden is.
Goedemorgen,
Enig idee hoe je een berekend/samengesteld veld kunt maken. Stel: je hebt drie velden: straat, huisnummer, huisnummertoevoeging. Die worden alle drie ingevuld en vervolgens wil je daar een samengesteld veld van maken, ook in het afrekenscherm. In Excel of een database zou de formule zijn: ‘Straat’&” “&Huisnummer&” “&Huisnummertoevoeging
Nee, hier kan ik je helaas momenteel niet bij helpen. Vroeger ging dit eenvoudiger, maar tegenwoordig wordt alles los getoond en heb ik dit nog niet hoeven uit te zoeken. Je zou een mailtje naar de makers van de plugin kunnen sturen om erachter te komen.
Hoi,
Ik vraag me af of het ook mogelijk is om door middel van CSS velden netjes uit te lijnen op de check-out pagina. Ik werk met het thema The7 en krijg het maar niet gedaan. Plugin al gebruikt om velden aan te passen maar ook dat doet niets. Enige tips zijn welkom 🙂 Bedankt voor het meedenken. Mvg Aletta
Met CSS kun je de opmaak aanpassen inderdaad qua design, deze plugin heeft een andere functie.
Kun je ook een knop ‘verder winkelen’ toevoegen?
Niet met deze plugin. Je zou dit wel kunnen verwerken in de WooCommerce-bestanden en deze in je child theme plaatsen.
Hoi!
Weet je of het mogelijk is om, aan een bepaald product, nog een invulveld toe te voegen op de checkout pagina?
Ik hoor het graag!
Nee, je kunt niet specifiek instellen dat er iets per product getoond moet worden. Is er een reden dat je het op de afrekenpagina wilt? Op de productpagina zelf zijn er wel manieren om een extra veld te creëren.
Hi Maikel,
Waar ik tegenaan loop is dat er een stomme tussenpagina komt als mensen een product toevoegen aan winkelmand. Ze blijven dan op de pagina (zelfde URL) maar er verschijnt alleen een tekst bovenin “Product X is toegevoegd aan Winkelmand” + button Winkelmand bekijken
Dat valt niet echt op en mensen lopen hier vaak vast (omdat ze denken dat het fout gaat). Hoe kan ik deze pagina bewerken tot iets beters? Kan ik er niet handmatig een eigen pagina tussenzetten of ze desnoods meteen naar winkelmatjes sturen? (ze kopen toch altijd maar 1 product)
Check een van mijn producten als voorbeeld: https://www.blogkracht.nl/product/google-in-een-dag/
Thanks en keep up the good work!
Bastiaan
Ja, het is mogelijk om de mensen direct door te sturen naar de winkelmand pagina. Je doet dit door naar WooCommerce -> Instellingen -> Producten te gaan en een vinkje te zetten bij “Na succesvolle toevoeging gelijk doorsturen naar de winkelmandpagina”.
Beste Maikel,
Ik heb een custom field gemaakt voor een referentienummer en een bestelnotitie. Is het mogelijk deze ook op te nemen in bv de factuur/pakbon/bestelbevestiging?
In de bestelbevestiging wordt dit volgens mij standaard automatisch opgenomen ook en anders zal er zeker een mogelijkheid zijn. Voor je factuur en pakbon weet ik het niet zeker, het hangt er vanaf hoe de plugins samenwerken.
Hoi, ik heb iets raars, misschien weet je de oplossing. Als je een product bestelt, en komt dan op de winkelmandpagina, dan staat het aantal op 2. dit krijg ik niet meer veranderd. En ook het verwijderen van de hele bestelling lukt niet. Heb je enig idee waar deze fout zit en hoe ik het kan herstellen?
Groetjes, Nicolette
Het werkt bij mij goed als ik je website bekijk. Vermoedelijk heb je het dus al weten op te lossen. 🙂
hoi hoi, ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik kan wel producten toevoegen, maar niet verwijderen. En ik kom er maar niet achter hoe ik dat moet veranderen.
groetjes monique
Zijn zowel je thema als WooCommerce up-to-date? Wellicht dat het thema verouderd is ten opzichte van de WooCommerce versie en het daardoor niet goed werkt.
Hoi hoi,
Bedankt voor je heldere uitleg. Het is me gelukt, alleen lukt het nog steeds niet om de tekst “view cart” in het Nederlands te krijgen.
Weet jij hoe ik dit eenvoudig kan aanpassen zonder in html te sleutelen?
Zie hiervoor het artikel WooCommerce in het Nederlands vertalen.
Hoe pas ik de hoofd titels aan . Die ook oo de afrekenpagina staan?
De afrekenpagina is een normale pagina met een titel. Je zal de titel kunnen aanpassen. Of begrijp ik hoofdtitels verkeerd? Wanneer je het bijv. over dingen hebt als “Factuurgegevens”, dan zit dit in de vertaling en moet je de vertaling aanpassen. Zie hiervoor ook het artikel WooCommerce in het Nederlands.
Beste Maikel,
Kun je met de plugin Checkout Field Editor alleen velden aanpassen of ook buttons. Ik kan met geen mogelijkheid de tekst van de button “continue to payment” veranderen. Ook niet met de plugin “Woocommerce Customizer”. Voordat ik de plugin ga kopen wil ik het graag zeker weten. Mijn webshop staat nog offline. Ik hoop dat je kunt helpen.
Mvg, Anneke
Nee, dit heeft geen invloed op de buttons. De tekst van de buttons kun je vertalen via het thema als deze de plugin overschrijft, wat vermoedelijk het geval is omdat je het over een Engelse tekst hebt.
Ik heb de plugin gekocht en velden aangepast. Maar er verandert niets. Kan dit door het template komen?
Nee, ik heb nog nooit problemen gehad met het veranderen van de velden. Staat los van het thema waar je gebruik van maakt.
Hi Maikel, lijkt mij een prima plugin voor ook een prima prijs. Echter heb ik een andere uitdaging 🙂 Wellicht dat jij het antwoord weet? En of deze plugin dit kan ondervangen.
Voor een nieuw project http://www.ballondeal.nl proberen wij ballondecoratie via een webshop te verkopen. Nu willen wij ons beperken tot bepaalde postcodes. Nu heb ik verschillende zones aangemaakt en reeksen toegevoegd met alleen cijfers.
Nu kunnen klanten niet de verzendkosten berekenen als zij hun volledige postcode invullen. Is dit probleem te tackelen met deze plugin? Gr. Wouter
Nee, de plugin staat los van de berekening. Je zal het moeten oplossen in de verzendmethoden.
Hi! Super uitleg! Heb nog wel een vraagje, waar kan ik de standaard tekst ‘Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden’ aanpassen? Zou deze tekst iets meer willen uitbreiden?
En hoe kan ik hier nog een extra optie toevoegen voor het inschrijven van de nieuwsbrief?
Dat zal je in de vertaling van WooCommerce moeten aanpassen.
Afhankelijk van je nieuwsbrief provider is hier vast een plugin voor beschikbaar om deze optie erin te verwerken.
Dankjewel Maikel, heeft me goed geholpen, ik wil er ook wel iets voor betalen, je hoeft het toch niet voor niets te doen allemaal?
Ik zoek eigenlijk de mogelijkheid om in het rekenveld het woord belasting te veranderen naar btw 21%. Is dit ook mogelijk?
Ja, dit is mogelijk. Je moet hiervoor naar “WooCommerce -> Instellingen -> Belasting -> Standaardtarieven” en dan kun je bij “Belastingnaam” de naam aanpassen naar btw 21%.
Goedenavond,
Waar vind ik de afrekenpagina? ik heb hem eerst gevonden en aangepast, maar nu zie ik dat de velden weer wél verplicht zijn.
De exacte url hangt van je website af, dit kun je namelijk aanpassen. Je kunt er echter altijd komen door het proces door te lopen waar een klant ook doorheen moet. Een product in het winkelmandje doen en vervolgens naar de afrekenpagina.
Hallo,
Ik ben bezig met het instellen. Maar als ik een product in het winkelmandje leg, Dan kom ik op een lege pagina terecht en kan ik mijn winkelwagentje helemaal niet bekijken.Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt,
Inge
Staat de shortcode “[woocommerce_cart]” wel op deze pagina? Als dit het geval is, dan wellicht even de debug functie aanzetten om te kijken wat voor een conflict zorgt.
Beste Maikel,
Super bedankt alvast voor de duidelijke uitleg!
Ik wil op mijn afrekenpagina de vraag ‘hoe heeft u ons gevonden?’ toevoegen met voorgeselecteerde antwoorden. Kun jij mij uitleggen hoe ik dat doe? Ik heb een WordPress site met Woocommerce.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,
Saskia Looij
Ik zou dit eerlijk gezegd niet vragen wanneer iemand wilt afrekenen. Iemand uit het afrekenproces halen met een extra vraag zal niet conversieverhogend zijn.
Mocht je het toch nog willen, dan zou je bij type moeten kiezen voor een
multi-keuzeveld en bij label kun je dan de vraag stellen.
Heey, allereerst: bedankt voor alle duidelijke info en uitleg die je steeds geeft, super! Ik heb een vraag: ik heb woocommerce/ideal in de testfase. Als ik een virtuele download bestel gaat alles goed. Na de betaling (zit ik nog steeds in de afrekenen pagina trouwens) ziet alles er ook prima uit; ik kan het product downloaden, alle adres en andere gegevens staan erop. Alleen er staat ook een knop ‘opnieuw afrekenen’ bij. Dat vind ik erg verwarrend voor toekomstige klanten. Als je die indrukt ga je inderdaad weer naar de winkelmand, ligt het product er nog/weer in en lijkt het dus alsof de bestelling niet goed is gegaan. Weet je hoe ik die knop weg kan krijgen?
Dit zou je uit het bestand kunnen slopen waar het in staat of je kunt het waarschijnlijk verbergen met CSS.
Hey, hele duidelijke video. Ik zie dat jij aan de rechterkant van de afrekenpagina de ‘Jouw bestelling’ hebt staan. Bij mij staat het eronder. Kun je aangeven hoe dat kan worden aangepast?
Dat is afhankelijk van het thema. Wanneer het bij jou eronder staat, zal je het met CSS kunnen oplossen in combinatie met een aanpassing in het bestand van de afrekenpagina.
Hallo,
Omdat het mij niet lukte om de velden aan te passen heb ik de plugin aangeschaft en ook deze kan de placeholders niet aanpassen. Placeholders blijven engelstalig.
Enig idee?
Hartelijke groet,
Sjoerd Banga
Dit zal in de vertaling zitten van WooCommerce of misschien het thema. Je zal je dus moeten richten op het aanpassen van de vertaling via het vertaalbestand.
Hi! Handig om te weten.
Kan het kloppen dat je alleen met de betaalde versie velden naast elkaar kan zetten en velden echt definitief kan verwijderen? Ik heb nu een gratis versie van de plugin en daar lijken niet alle opties in te zitten (of ik kan ze niet vinden) 🙂
Thanks!
Ik ben niet bekend met de gratis versie en of deze bijvoorbeeld wel van dezelfde maker is. Het zal echter heel goed kunnen dat hier restricties in zitten.
Goedemorgen,
Hoe kan ik de tekst ‘Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ boven de knop afrekenen wijzigen?
Ik vind de tekst nergens terug
Het is al gelukt! 🙂 Via de vertaling was de tekst makkelijk aan te passen 🙂
Op de afreken pagina staat bij de betaalmogelijkheid “Paypal” achter het Paypal logo de tekst: ” Wat is Paypa?l”. Deze tekst is door woorcommerce gegenereerd. Ik zoek me suf, maar enig idee waar ik die tekst kan verwijderen? (het is geen instelling, helaas voorziet de plugin als hierboven ook niet in).
Dank
MvG
Michgel
Wellicht kun je het weghalen met CSS, dat kan ik echter alleen zien als ik de website zie. Een andere optie is in elk geval om de vertaling in WooCommerce aan te passen, want dit zal erin staan als deze tekst door WooCommerce wordt gegenereerd. Je kunt de vertaling aanpassen met behulp van een plugin als Loco Translate.
Goedemorgen, onder welke naam kan ik de plugin om velden aan te passen in WooCommerce terug vinden? Met de zoekterm “woocommerce velden aanpassen” wordt ‘ie niet gevonden…
Martine
Het gaat om de plugin Checkout Field Editor. Deze plugin kun je alleen vinden op de officiële WooCommerce website (niet via WordPress.org).