Ben je niet tevreden met de velden die op de afrekenpagina van je WooCommerce webshop staan? Je kunt dit aanpassen.
Heb je geen idee over welke velden ik het precies heb? Denk aan velden op de afrekenpagina als bedrijfsnaam, toevoeging, bestelnotities en eigenlijk alle andere velden die je bij het afrekenen ziet staan.
Met behulp van een plugin kun je deze afrekenvelden in WooCommerce aanpassen, terwijl alles verder goed blijft werken. Ideaal dus om van overbodige velden af te komen of om extra velden toe te voegen.
Video: WooCommerce velden aanpassen
In onderstaande video laat ik je alle mogelijkheden zien om velden in WooCommerce uit te schakelen, toe te voegen of aan te passen.
Heb je meer behoefte aan de uitleg in tekst of wil je nog meer informatie over dit onderwerp? Geen enkel probleem, je kunt hieronder verder lezen.
Waarom de WooCommerce velden aanpassen?
Het kan zijn dat je je afvraagt waarom je de WooCommerce velden zou willen aanpassen. Tijdens het maken van een WooCommerce webshop heb je hier wellicht nog niet bij stilgestaan. Het kan echter meerdere redenen hebben, want geen enkele webshop is natuurlijk hetzelfde.
Wat nou als je bijvoorbeeld alleen digitale producten verkoopt? Een telefoonnummer en de adresgegevens van een klant heb je dan eigenlijk niet nodig om de bestelling te verwerken.
Het kan ook zijn dat je mensen bepaalde mogelijkheden juist niet wil geven. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een bedrijfsnaam, toevoeging bij het adres of informatie in de bestelnotities waar je wellicht niks mee kan.
Het is tevens een optie dat je juist meer velden zou willen toevoegen aan de afrekenpagina. Zo kan je bijvoorbeeld een klant de mogelijkheid willen geven om aan te geven of het pakket in de ochtend of middag bezorgd mag worden, het een cadeautje is of iets heel anders.
Tot slot kan je ook iets simpels willen zoals dat bepaalde velden de volledige breedte innemen of juist dat je twee velden naast elkaar wil hebben staan.
Hoe je WooCommerce velden kunt aanpassen
Om velden aan te passen op de afrekenpagina van je WooCommerce webshop kun je de plugin Checkout Field Editor gebruiken.
Met deze plugin kun je velden toevoegen, bewerken en verwijderen. Naast de standaard tekstvelden heb je ook de mogelijkheid om mensen iets te laten selecteren, checkboxen te maken of een datumprikker toe te voegen.
Wanneer je de plugin hebt geïnstalleerd en geactiveerd kun je naar “WooCommerce → Checkout Fields” gaan om de WooCommerce velden aan te passen. De pagina waar je aanpassingen kunt doen ziet er als volgt uit.
Zoals je ziet staan hier meteen alle velden die je op de afrekenpagina ziet staan bij factuurgegevens. Onder Shipping Fields kun je de verzendgegevens bekijken en bij Additional fields de velden die onder Extra informatie staan.
WooCommerce veld verwijderen
Wanneer je een veld als “toevoeging (optioneel)” wilt verwijderen van de afrekenpagina, dan kun je dit doen door een vinkje te zetten bij het veld en op “Disable/Remove Checked” te klikken.
Vervolgens zal het, zoals je hierboven in de afbeelding kunt zien, doorgestreept worden en is het niet meer zichtbaar op de afrekenpagina zodra je op “Save Changes” hebt geklikt.
WooCommerce veld toevoegen
Stel je wil een extra veld onder het kopje “Extra informatie” op de afrekenpagina toevoegen, dan kun je dit bereiken door bovenaan op het tabblad “Additional Fields” te klikken en vervolgens op “+ Add field”.
Er verschijnt nu een lege rij die je volledig naar wens kunt invullen. Bij Name kun je een willekeurige naam invoeren. Type is belangrijk, want je kunt hier aangeven wat voor veld je wilt hebben. Je kunt kiezen voor een tekstveld, wachtwoord veld, tekstgebied, keuzeveld, multi-keuzeveld, checkbox of datumprikker.
Bij Label kun je invoeren wat de bezoekers boven het veld te zien krijgen en bij Placeholder / Option Values kun je een tekst plaatsen met een voorbeeld wat er ingevuld kan worden in het veld.
Wil je dat het veld de linkerkant, rechterkant of volledige breedte in beslag neemt? Je kunt dit aangeven bij Position door voor left, right of full-width te kiezen. Wanneer je twee velden naast elkaar hebt staan, dan kun je bij het laatste veld die de rij afmaakt Clear Row aanvinken. Het eerstvolgende veld zal dan netjes op een nieuwe regel komen te staan.
Bij Valitidation Rules kun je onder andere aangeven of het veld verplicht is. Wanneer het om een e-mailveld gaat kun je ook aangeven dat er gecontroleerd moet worden dat het om een e-mailadres gaat en bij een telefoonnummer of er wel een nummer is ingevuld.
Tot slot heb je de Display Options. Je kunt hier aangeven of de gegevens die in het veld zijn ingevuld ook in de e-mails naar de klant moeten staan en of het op de detailpagina van de bestelling moet worden weergegeven.
Dit waren alle dingen die je kunt invullen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar ik zal nog even een voorbeeld geven. Wanneer je een klant de mogelijkheid wilt geven om een bezorgdatum te kiezen, dan kun je het volgende invullen.
Het enige wat ik heb ingevuld is een naam, type (date picker), placeholder en positie. Het ziet er vervolgens zo uit op de website.
Wanneer je op “kies een bezorgmoment” klikt komt er een datumprikker tevoorschijn, zodat er een datum geselecteerd kan worden. Heel moeilijk is het dus gelukkig niet en er zijn heel veel velden te verzinnen die je zou kunnen maken.
WooCommerce velden resetten
Wil je om wat voor reden dan ook weer terug naar hoe de WooCommerce afrekenpagina er standaard uitziet? Er is een reset knop in deze plugin gebouwd om dit voor elkaar te krijgen.
Ga naar “WooCommerce → Status → Tools”. Je zal hier een kop Checkout field tegenkomen, met daarnaast de knop “Reset Checkout Fields”.
Klik op deze knop om alle wijzigingen die je hebt gedaan ongedaan te maken en weer terug te gaan naar de standaard WooCommerce velden op de afrekenpagina.
214 reacties op “WooCommerce velden aanpassen op de afrekenpagina”
Wat ik ook doe, (heb inmiddels verschillende ‘checkout’ plugins geprobeerd maar er veranderd nooit iets op de afreken pagina bij factuuradres.
Ik wil daar bijv. appartement nummer en het land weghalen als invulvelden maar het werkt bij mij gewoon niet.
Wat doe ik verkeerd dan?
Er zal dan iets zijn wat de instellingen van de plugins kan overschrijven. Wellicht dat je thema invloed op de velden heeft?
Goedemiddag, erg handig al jouw videos. Ik heb er al veel gebruik van gemaakt. Op de afrekenpagina staan 2 koptektsen: factuurgegevens en uw bestelling. Aangezien ik de mensen aanspreek met je wil ik graag de koptekst ‘uw bestelling’ wijzigen naar ‘jouw bestelling’. Enig idee waar ik dat kan doen?
Chantal
Dit kun je in de vertaling van WooCommerce aanpassen. Wanneer je niet weet hoe je dit kunt doen, dit is mogelijk met een plugin als Loco translate.
Dankjewel voor alle uitgebreide informatie.
Ik kwam op deze pagina omdat in mijn afrekenveld ineens een probleem is ontstaan.
Bij land/regio kun je niks meer invoeren en de tekst ‘Nederland’ loopt ineens door een ander veld heen (maar je kan m dus niet aanklikken) waardoor het afrekenen niet voltooit kan worden. Geen idee hoe ik dit moet fixen. Kan de plug in om velden aan te passen hierin helpend zijn?
Het afrekenen is gezien mijn webshop en boeken van workshops natuurlijk een zeer belangrijk onderdeel wat nu niet meer lukt door 1 regel dat niet werkt (land/regio.
Klinkt eerder als een CSS of JavaScript conflict, waardoor het niet goed getoond wordt. De plugin zal het daarom niet zomaar oplossen.
Ha Maikel,
Onwijs bedankt voor al je content hier! Je video’s hebben me al aan een prachtige webshop geholpen, die ik nu alleen nog wat aan het finetunen ben.
Ik loop tegen het volgende aan en hoop dat je me makkelijk kunt helpen.
In de afreken-pagina, is in het Ideal-vak automatisch deze zin opgenomen, met de mogelijkheid deze aan te vinken: Ik wil graag exclusieve e-mails ontvangen met nieuws en productinformatie.
Ik heb dit dus niet zelf toegevoegd, maar krijg het met de checkout-plugin van WOO ook niet verwijderd.
Ik hoop dat je een tip hebt!
Groetjes, Mirjam
Er is een plugin die voor deze regel zorgt, dus je zou moeten uitzoeken welke plugin dit veroorzaakt en wat hier de instellingen voor zijn. Vermoedelijk kun je het daar vast uitschakelen. WooCommerce zelf doet dit in ieder geval niet.
Hi Maikel,
Kun je voor verschillende producten verschillende check-out pagina’s hebben? We hebben namelijk voor een bepaald product extra informatie nodig van de klant waarbij zij meerdere informatie gegevens zelf moeten kunnen invullen (dus het kan niet met een keuzemenu bij het product zelf want volgens mij kunnen dat geen lege invulvelden zijn toch?).
Kun je aangeven wat hier de mogelijkheden in zijn?
Alvast enorm bedankt!
Je kunt wel informatie via het product laten meegeven als je een Product add-ons plugin gebruikt. Dit zal makkelijker zijn dan voor producten verschillende afrekenpagina’s.
hi dankjewel voor je uitleg.
Ik ben opzoek naar dat de koper aangeeft of het gaat om een particuliere aankoop of namen een bedrijf en dat aan de hand van de keuze het afrekenveld wordt aangepast. Dat wanneer er gekozen wordt voor bedrijf dat er oa. btw wordt gevraagd, dit is namelijk bij particulieren niet van toepassing. kan dat met deze plugin of raad u hiervoor een andere aan ?
Nee, dan zal je eerder conditionele velden willen hebben. Je zal dus op zoek moeten gaan naar een ‘conditional checkout field editor’.
Ik heb alle velden verwijdert muv naam en mail adres , maar het systeem roept als ik op afrekenen klik voer uw adres in … NOLOGIC help 🙂
Goedemorgen Mikel,
Bedankt voor je handige tips en informatie.
Wellicht dat je me kan helpen met het volgende.
Graag wil ik extra velden toevoegen aan klantenaccounts, zoals de geboortedatums van alle huisgenoten (in dit geval van honden en katten). Vervolgens wil ik een verjaardagsmail kunnen sturen naar deze klant.
Ik heb dit geprobeerd op een Demo van Flexible Checkout Fields Pro, maar ik kom deze extra ingevulde informatie vervolgens niet tegen in het klantprofiel enkel op de order en in de mails.
Wellicht dat ik de verkeerde plugin gebruik of dat ik dit anders moet instellen.
Heb jij een advies voor mij?
Ik hoor het graag.
Annemie
Het is maar net hoe je het wil hebben, maar het zal meer werk vragen dan een extra veld toevoegen, dus deze plugin zal niet geschikt zijn tenzij je een directe koppeling maakt met een e-mailmarketing provider die de ingevulde gegevens onthoudt. Dit zal sowieso moeten wil je mails gaan sturen, maar als je ook wil dat mensen het in het account kunnen aanpassen zal je hier ook nog wat tussen moeten zetten dat het automatisch goed wordt doorgegeven.
Hi Maikel,
Bedankt voor al jouw handige tips & blogs!
Ik ben nav dit artikel bezig met de plugin woo commerce field editor.
Voor 1 product dat ik aanbied moeten mensen een datum selecteren, maar voor andere producten niet.
Kan ik er met deze plugin voor zorgen dat bij het ene product wel die datum optie tevoorschijn komt en bij die andere niet? Is dat in te stellen?
Hoor het graag! Hartelijke groet,
Esther
Nee, met deze plugin is dat niet mogelijk. Je zal een checkout field editor plugin nodig hebben met conditionele logica, zoals bijvoorbeeld: Conditional Checkout Fields Manager for WooCommerce
Hallo, werk fijn deze plugin. Alleen komt bij de klant in de mail dit te staan: Factuuradres
Aangezien ik alleen tickets verkoop is er geen factuuradres maar wel de voor en achternaam van de klant en e-mail adres.
Kan ik deze tekst veranderen in bijv. “klantgegevens” i.p.v.”Factuuradres” en zo ja, hoe doe ik dit?
Alvast bedankt!
Dit kun je in de vertaling van WooCommerce aanpassen.
Kan je met deze plugin er ook voor zorgen dat je de keuze van de klant in een concept of offertestatus kunt zetten (die je dan kunt afdrukken en meegeven)?
Nee, je kunt geen order statussen aanpassen of extra toevoegen met deze plugin.
Dank voor je informatieve artikel. Ik ben een tijd terug gestopt met deze plugin omdat ie een php sessie start
wp-content/plugins/woocommerce-checkout-field-editor-pro/public/class-thwcfe-public-checkout.php:21: session_start();
Overigens 3 keer.
Dat is niet bevorderlijk voor caching van de pagina
Wist je dat en is daar al een oplossing voor gevonden?
Vriendelijke groet,
Gordon
Je hebt het over een andere plugin dan ik hier benoem in het artikel. De bestandsnaam van de plugin is anders en deze bestanden bestaan niet in de plugin waar ik over schrijf.
Daarnaast is caching op de afrekenpagina niet verstandig en wordt over het algemeen standaard uitgeschakeld door cache plugins. De afrekenpagina is tenslotte voor iedereen weer anders omdat de winkelmand ergens anders mee gevuld is.
He!!
Al een par keer heb ik je artikelen met veel plezier toegepast. Nu loop ik tegen iets aan waar ik geen oplossing of plugin voor weet.
Als klanten willen dat we hun order met spoed verzenden willen we dat ze een toeslag a X-bedrag betalen. Dus dat ze bij afrekenen aanvinken Ja, graag met spoed versturen a € X…
Hoe bouw je dit in?
Alvast dank!
Geeske
Je kunt toch gewoon een verzendmethoden extra toevoegen en die ‘met spoed versturen’ noemen? Dat is in ieder geval wat ik zou doen en de makkelijkste methode.
hi Maikel,
ik heb de plugin gedownload en al een aantal velden aangepast. Graag zou ik ook de “waardebon” knop willen aanpassingen naar “kortingcode”, maar dat lijkt via deze plugin niet te kunnen. Kan jij me verder helpen?
groet
Dat is een kwestie van de vertaling van WooCommerce aanpassen.
Goedenavond Maikel,
Bij het afrekenformulier op de website, staat elk bedrag in het wit, maar het “totaal”bedrag zet Woocommerce om één of andere reden in het zwart. Heb bij live editing proberen aanpassen, maar het lettertype blijkt gewoon wit te zijn… Kunnen we dit oplossen?
Dit zal een kwestie van een CSS-aanpassing zijn om het op te lossen.
Wat een fijne informatieve website!
Ik ben altijd erg blij met je artikelen.
Ik zou graag bij het afrekenen een vakje of keuzemenu willen hebben (waarin mensen kunnen kiezen welke kromsnavel ze hebben). Dan kan ik gericht wat samples in de verpakking stoppen. Ik kan geen plugin hiervoor vinden.
Misschien dat jij het weet?
Alvast dank voor je support en kennis!
Dat kan met de plugin uit dit artikel.
Hi Maikel,
Kun je ook een veld van deze plugin ook op je pakbon of factuur laten verschijnen in de plugin PDF facturen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Ongetwijfeld, het is een kwestie van even testen.
Hi Maikel,
op mijn website verkoop ik gepersonaliseerde producten. Graag wil ik laten zien wat klanten hebben ingevuld voordat ze hun bestelling afrekenen. Momenteel komt er op de afrekenpagina alleen te staan welk product er is gekocht (zonder bevestiging van het gepersonaliseerde deel, bijv datum en naam). Weet jij hoe ik dit in de afrekenpagina zichtbaar krijg?
http://www.veliott.nl
Hangt er maar net vanaf hoe je alles hebt geregeld voor de afrekenpagina. Dit is geen vraag die ik zo via de reacties kan beantwoorden.
Beste Maikel,
Van “Webwinkelkeur” kreeg ik een mail dat de bestelknop “Bestelling plaatsen” niet meer mag. Hoe verander je de tekst van deze knop? En hoe plaats je een checkbox met “Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden”? Ik hoop dat jij me verder kunt helpen. Misschien is er een plugin voor?
Je kunt de WooCommerce vertaling aanpassen van de knop. Zie verder het artikel over Algemene voorwaarden verplichten in WooCommerce.
Dank je wel Maikel!!! Artikel over checkbox Algemene Voorwaarden was net wat ik zocht. Wat betreft de knop “Bestelling plaatsen” bedoelde ik niet de vertaling, maar echt de te tekst van de knop zelf. Maar ik denk dat de checkbox ook wel goedgekeurd wordt door WebwinkelKeur. Alhoewel ik wel nieuwsgierig ben hoe je de tekst van de button aan kunt passen. Waarschijnlijk moet je dan een plug in downloaden en kan dat niet bij de instellingen van Woocommerce.
Duidelijk verhaal, helaas heb ik er weinig aan.
Op de afrekenpagina bij factuurgegevens van mijn webshop staat bij e-mail een vast e-mailadres dat nergens anders voorkomt en ik dus niet wil gebruiken. Dit zou ik graag wijzigen, alleen lukt het me niet via de prima tutorial.
Heb je misschien tips voor me
Als je een ingevulde e-mailadres ziet, dan zal dit komen omdat je bent ingelogd en dit waarschijnlijk het e-mailadres van de gebruiker is.
Als je een ingevulde e-mailadres ziet, dan zal dit komen omdat je bent ingelogd en dit waarschijnlijk het e-mailadres van de gebruiker is.
is het mogelijk om bij het bestel formulier. als de klant bijvoorbeeld het adres heeft ingevuld dat er dan een groene vinkje komt? zodat het duidelijk is voor de klant dat het veld is ingevuld.
Nee, dit is niet mogelijk om in te stellen met deze plugin.
Met wat kan ik het wel doen? via css? of andere plugin?
Wellicht dat een andere plugin het kan, met CSS zal het niet zijn.
Is het ook mogelijk de koppen in het afrekenscherm (factuurgegevens, jouw bestelling, extra informatie) aan te passen?
Dit kun je in de vertaling van WooCommerce aanpassen.
Is het ook mogelijk om op de afrekenpagina een extra tekst te vermelden, dat die er standaard op blijft staan.
dus niet iets wat ingevuld dient te worden door de klant.
Ik weet niet op welke locatie? Boven en onderaan de pagina kan altijd en heb je geen plugin nodig.
Kan ik bij de afrekenpagina het deel weghalen waar staat: ik wil graag emails ontvangen met kortingen en product informatie (optioneel).
Ik heb daar zelf al een melding van gemaakt dus anders staat het er dubbel.
Dit is geen standaard zin van WooCommerce, dus je hebt dit er dan zelf al 2 keer ingebracht. Je zal moeten kijken naar de plugins die je gebruikt.
Hoi Maikel,
Dankjewel voor jouw uitleg!
Ik verkoop in mijn webshop kaartensets van 6 kaarten. Bij allemaal staat de kaartencombinatie vast, behalve bij 1 set, waarbij klanten zelf kunnen kiezen. Op dit moment zetten ze in de bestelnotites welke kaarten ze willen.
Ik zou graag willen dat ze de 6 kaarten aanvinken. Kan dat via het afrekenformulier? Of komt het dan bij alle producten te staan? Kan ik dan beter een variabel product maken? Ik kom nu alleen dropdown menu’s tegen waarbij er 1 ding gekozen wordt (maat of kleur). Kan jij me op weg helpen hoe ik een vinkmenu maak? Of dus deze optie op het afrekenformulier zet?
Ik ben benieuwd!
Groet,
Babet
Je zou kunnen kijken naar de plugin Product Bundles. Hiermee kun je bezoekers de mogelijkheid geven om aan te geven welke producten er in de bundel moeten.
Is het mogelijk om te zorgen dat er bij digitale producten geen adresgegevens gevraagd worden en bij fysieke producten wel? Ik heb nu bij billing fields het adres uitgeschakeld en bij shipping fields het wel ingeschakeld, maar desondanks worden ze nu helemaal niet gevraagd. Ook niet bij producten die verzonden moeten worden. Hoe stel ik dit goed in?
Niet direct met deze plugin, maar deze site kan je hier verder bij helpen: https://www.businessbloomer.com/woocommerce-hide-checkout-billing-fields-if-virtual-product-cart/
Beste Maikel,
Bedankt voor alle informatie over WooCommerce, super handig!
Vraagje, we willen graag een knop met ‘verder winkelen’ op de afreken pagina. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Kun jij ons helpen?
Alvast bedankt, Peter
Dit kun je handmatig in het afreken template van WooCommerce verwerken. Dat is de snelste/makkelijkste optie. Je moet dan wel in de code durven te rommelen.
Hoi Maikel, misschien wil/kun je me helpen.
Ik heb alle velden goed staan, op de juiste volgorde en verplicht etc.
Dan bij de mail die de klant krijgt, staat onderaan: Factuuradres, met daaronder een aantal gegevens, maar niet het huisnummer (deze staat wel goed ingevuld bij de velden, ook verplicht). De rest van het adres staat er wel. Weet je hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen? Dank je wel alvast voor het meedenken. Groetjes Karlijn
Hoi Maikel,
Ik ben zelf wat aan het experimenteren met de checkout field editor pro zoals in jouw artikel besproken. Ik loop tegen een probleem aan. Zodra ik een nieuwe veld aanmaak en deze verplicht maak, blijf ik in het formulier de melding krijgen dat dit betreffende veld niet is ingevuld. Ook als het veld wel gewoon is ingevuld. Ken jij dit probleem en weet je hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb alle plug-ins al uitgezet en opnieuw geactiveerd, daar kan het dus niet aan liggen helaas. Ik hoop dat je me kan helpen!
Groetjes Meer
Nee, niet eerder over gehoord. Het zou onderzocht moet worden waarom dit zo gaat. Ik heb helaas niet direct een tip.
Okee jammer! Heb je enig idee bij welke partij ik hiervoor het beste kan zijn? De developers van de plugin zelf of weet jij of er nog een tussenpartij in NL is die hier vragen over kan beantwoorden?
Groetjes Meer
Hi Maikel,
Ik ben al in conclaaf met de plugin-aanbieder, maar wellicht weet jij dit. In gebruik Food Online Premium, zodat gasten van ons restaurant tijdens deze avondlockdown toch lekker eten kunnen afhalen.
Werkt fantastisch, ziet er mooi uit, alleen bij het bestellen….werkt de ’timepicker’ niet: “Geef de juiste gegevens op voor het vereiste veld.”
Het lijkt erop dat het veld iets anders wil zien dan ’tijd’ of dat de : niet wordt geaccepteerd (leestekens?). Of iets in die zin…
Kortom: ik zou dit veld dus graag de eigenschap ’tijd’ mee willen geven. De plugin staat nu uit, want mijn andere bestellingen moeten wel gewoon door kunnen gaan…
Food Online vraagt of ik een checkout plugin gebruik. Wil ik best doen, maar ik weet niet welke plugin een timepicker aanbiedt. Ik zie alleen datepickers. Help, weet jij dat?
Groeten, Judith
Ben niet bekend met Food Online Premium, dus durf de oorzaak niet te vertellen. Wel vreemd dat ze je dan naar een andere plugin willen sturen. Met WooCommerce order delivery heb je wel dit soort opties.
Ik heb een probleem met mijn afreken pagina. Hij vinkt automatisch “Verzenden naar een ander adres?” aan. Ik kan er zelf niks aan veranderen of iets vinden op internet. Weet u hier iets meer van?
Hier heb je invloed op bij verzendmethode -> Verzendopties -> Bestemming van verzending. Je kunt hier aangeven dat standaard het factuuradres het verzendadres moet zijn.
HI Maikel,
Ik ben al een tijdje op zoek hoe ik het verplichte veld ‘bedrijfsnaam’ onder Verzenden naar een ander adres? helemaal weg kan krijgen.
Kan dit? En zo ja, weet jij hoe?
Standaard is bedrijfsnaam nooit verplicht in WooCommerce, dus of je thema zorgt hiervoor of een andere plugin. Je zou kunnen kijken in je thema opties of hier iets over te vinden is en anders hoort een plugin zoals deze in dit artikel je de mogelijkheid te geven om dit aan te passen.
Goedemiddag,
Bedankt voor deze inhoudelijke post!
Ik ervaar een probleem op mijn site https://turndontburn.nl/ met een verschillend lettertype op mijn afrekenpagina bij het vinkje waarbij klanten de algemene voorwaarden moeten accepteren. Ik krijg dit met geen mogelijkheid veranderd naar het algemene lettertype en heb van alles geprobeerd.
Hebben jullie enig idee wat hier fout gaat?
Dit zal je met CSS moeten aanpassen.
Hi Maikel!
Vraagje: wanneer ik via de laptop of pc iets wil afrekenen in mijn shop, staat er de betaalmethodes (iDeal) al aangegeven. Maar wil ik via mobiel afrekenen, dan staat er ‘Vul hierboven je gegevens in om de beschikbare betaalmethoden te zien’, en zie ik de iDeal optie niet staan. Gevolg: mensen kunnen via mobiel niet afrekenen vanwege ontbreken van betaalmethoden.
Wat kan ik hier aan doen?
Dat is moeilijk te zeggen vanaf hier. Standaard zit hier geen verschil in bij WooCommerce, dus vermoedelijk heeft een plugin of het thema dat je gebruikt hier invloed op.
Hoi Elvira, ik was benieuwd of jij er al achter bent? Bij mij op de website gebeurt er precies hetzelfde en ik kom er niet achter.
Groet, Mirjam
Hoi Maikel,
Weet je een mogelijkheid hoe je tijdens het afrekenen velden kan toevoegen waar de bezoeker zijn geboortedatum moet ingeven? En dat wanneer iemand onder de 18 jaar is, hij of zij niks kan bestellen? Ivm de nieuwe alcoholwet.
Groetjes Bennie
Ik heb dit nog nooit hoeven te doen, dus ik durf het niet te zeggen. Het kan in ieder geval volgens mij niet met deze plugin.
Hoi Bennie, kijk eens naar de WooCommerce iDIN plugin van CM.com. Via deze plugin kan per product worden aangegeven of leeftijdsverificatie verplicht is, dit wordt dan ook weergeven op de product pagina. Als de klant vervolgens wilt afrekenen moet hij of zij eerst via iDIN de leeftijd bevestigen. Ze hebben een gratis test key waarmee je kunt kijken of het bevalt. Ik geloof dat, indien je ermee verder wilt, het €0,29 per verificatie is. https://www.cm.com/nl-nl/integraties/woocommerce-idin/
Groet,
Sebastian
Beste Maikel,
Bedankt voor dit artikel! Kan ik de velden van het winkelmandje aanpassen bij één specifiek product, terwijl de velden bij de andere producten hetzelfde blijven?
Masha
Nee, dat is met deze plugin helaas niet mogelijk.
Hoi Maikel,
Op mijn afrekenpagina heb ik een optie staan die de klant kan aanvinken dat hij of zij de nieuwsbrief wil ontvangen. Deze is echter in het Engels, maar ik kan nergens vinden waar ik hem kan vertalen… kun jij daar uitleg over geven?
Groetjes,
AF
Ter aanvulling: ik heb loco translate geïnstalleerd, maar ik kan de betreffende zin er niet in vinden.
Dit is geen standaard optie, dus het zit sowieso in een plugin. Heb je daar de vertaling al in gezocht? Mocht het echt niet te vinden zijn, dan zal het waarschijnlijk hardcoded staan in de plugin die je hiervoor gebruikt.
Hoi Maikel,
Bedankt voor je reactie. Ik heb plugin voor plugin bekeken via Loco Translate en daar was het niet te vinden. Het gekke is dat ik nog helemaal geen plugin had geïnstalleerd voor een nieuwsbrief, tenminste, niet voor zover ik weet. Er is niet per ongeluk een soort standaard plugin die Wordpress daarvoor gebruikt? Ik heb nu mailchimp gekoppeld en daardoor een NL’s vakje toe kunnen voegen, maar het Engelse vakje staat er ook nog steeds. Ik heb er nu dus twee…
Mocht het hardcoded zijn, is daar dan wel een oplossing voor? Ik zat zelf nog te denken om het hele formulier te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik weet alleen wel hoe je het moet verwijderen, maar niet hoe je het dan terug krijgt. Of misschien de pagina verwijderen en opnieuw een afrekenen-pagina te maken? Of zou het er dan gewoon weer staan?
Groetjes,
AF
Nee, er is geen standaard plugin die dit doet. Wellicht dat het thema in jouw geval invloed heeft, maar dan zou het gekoppeld moeten zijn op een manier waardoor je het hebt gekregen.
Hoi Maikel,
Blijkt een combi te zijn, kwam ik door een mede wordpress/flatsome gebruiker achter, en komt inderdaad door het thema (Flatsome). Bij de installatie van Flatsome (of Wordpress, nu twijfel ik even ;)) krijg je bijna automatisch de plugin ‘Creative Mail’ mee. Het enige wat je later nog moet doen is in die plugin aangeven dat je die wilt gebruiken voor je mail. Dit heb ik gedaan, maar ik ben inmiddels overgestapt op mailchimp. Als je echter aangeeft dat je Creative Mail wilt gebruiken, is automatisch, tenzij je dat uitvinkt natuurlijk, die Engelse nieuwsbrief-melding bij je afrekenen-formulier zichtbaar. Het is ook geen zin die je terug kunt vinden via Loco Translate, waardoor ik het eerder niet doorhad dat hij in ‘Creative Mail’ zat, maar je moet hem aanpassen/uit of aanvinken in ‘Creative Mail’ zelf. Ik dacht, misschien ook interessant voor jou om te weten.
Hi Maikel,
Wat een fijne informatieve website! Zeer informatief.
Ik heb een vraagje; bovenin staat een melding “Heb je een kortingsbon? Klik hier om je code in te vullen”
Waar kan ik dit soort meldingen customizen? Met name het aanpassen van de achtergrondkleur vind ik hierbij belangrijk.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Dit zal je met CSS code kunnen wijzigen. Er is standaard geen instelling voor.
Hi Maikel,
Fijne handout weer. Ik zou graag achter de namen van de placeholders die optioneel zijn op de checkout pagina, het woordje ‘optioneel’ weg willen laten. Is dit mogelijk? Het schept nu verwarring. Het is namelijk optioneel om een bedrijfsnaam op te geven, prima dat daar optioneel staat. Maar als ze dit in hebben gevuld en ze komen uit Belgie moeten ze ook het btw nummer invullen en dat is dan niet optioneel. En wordt rood als ze het niet invullen en het is zo raar als er dan optioneel bij staat… Ik hoop dat je me kunt helpen.
Het is maar net hoe je de btw-nummer optie hebt toegevoegd hoe je dit kunt aanpassen. Standaard zit dit niet in WooCommerce, dus je zou waarschijnlijk in de plugin moeten kijken die je daarvoor gebruikt.
Hey Maikel ,
De optie verder winkelen is uit de afrekenpagina verdwenen.
Hoe zet ik deze weer terug ?
mvg,
wouter
Dit is je al gelukt zo te zien. Ik zie het in ieder geval.
Hallo,
na het afrekenen van een bestelling blijft mijn vorige bestelling in het winkelmandje zitten. Hoe krijg ik dit opgelost?
Waarschijnlijk zit dit in de cache of iets dergelijks. Je zou bij WooCommerce -> Status -> Tools de klantsessies kunnen legen.
Met deze plugin kun je dus ook alleen een verzendadres laten zien? Want ik vind het nu heel vervelend dat je 2 x je adres moet invullen en ik wil dit veranderen.
Ja, dit zou kunnen. Alleen is hier gewoon een standaard instelling voor, dus ik zou niet voor de plugin gaan. Je kunt dit instellen op de pagina WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden -> Verzendzones. Vervolgens kun je bij “Bestemming van de verzending” kiezen voor Standaard naar klantfactuuradres. Mensen hoeven dan maar 1 keer iets in te vullen, maar kunnen wel aanvinken dat het eventueel naar een ander adres verzonden kan worden.
“Verzenden naar een ander adres?” staat standaard aangevinkt. Deze optie wil ik wel behouden maar dan dat mensen dit zelf nog aan kunnen vinken indien nodig.
Heb je een idee hoe je deze checkbox kan instellen als standaard uitgevinkt?
De oplossing heb ik al gevonden.
Deze code toevoegen in je thema:
// add_filter( ‘woocommerce_ship_to_different_address_checked’, ‘__return_false’ ); //
Heb je geen code voor nodig hoor. Standaard uitgevinkt is simpelweg instellen dat de bestemming van verzending standaard het factuuradres is. Dit kun je instellen bij WooCommerce -> Verzendmethoden -> Verzendopties -> Bestemming van de verzending.
Is er ook een mogelijkheid om een vinkje moeten aanvinken en akkoord gaan dat de bestelling later wordt verstuurd ivm vakantie bijvoorbeeld?
Ja, je kunt een checkbox veld aanmaken.
Beste Maikel,
Momenteel zit ik nog in de verkenningsfase m.b.t. WooCommerce. Wat ik graag wil, is ordergegevens sorteren op achternaam. Maar zoals je weet, hebben wij Nederlanders vaak last van tussenvoegsels, ik ook. 🙂 Kun je met deze plugin eenvoudig een tussenvoegsel plaatsen tussen voor- en achternaam? En komt het dan goed met de sortering? Alvast bedankt!
Ik weet niet waar je het überhaupt wilt sorteren? Standaard kun je bij bestellingen niet op naam sorteren. Maak je een export of iets en sorteer je het daar?
Het is in ieder geval mogelijk om met deze plugin een tussenvoegsel veld te plaatsen.
Hoi Maikel,
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik heb de plugin Checkou Fiels Editor geinstalleerd. Echter, ik wil graag de klanten de mogelijkheid bieden in het afrekenproces op de knop ‘verder winkelen’ te klikken. Maar waar en hoe kan ik deze ergens plaatsen?
Bijvoorbeeld in de winkelmand, maar ook bij ieder product. Als het product is bekeken, dan kan de klant nergens terug naar de webshop.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Rieneke
Dit kan niet met deze plugin. Je zal of de bestanden moeten aanpassen of moeten kijken of je het via de editor op de juiste plek kunt krijgen.
Hi Maikel,
Mijn afreken-pagina ziet er niet zo mooi uit – ik zou iets kleinere sub-headings willen gebruiken en onderaan de pagina worden (om een voor mij onduidelijke reden) witte letters bij de betaalmethoden gebruikt. Nu werk ik met Divi en als ik de DiviBuilder gebruik op die pagina, ziet bijna alles er prima uit. Echt aanpassen gaat helaas niet, het lijkt wel zo maar het wordt niet opgeslagen. Kan ik hier iets aan doen?
Groetjes,
Marianne.
De rubrieken boven de invulvelden en de
“opgehaalde” bestellingsgegevens zijn ook wit op de afreken-pagina… en niet als de divi-builder geactiveerd is. Heel vreemd toch?
Ik heb geprobeerd de achtergrond aan te passen met css (naar jouw voorbeeld hier verderop), maar dat doet alleen de invulvakken. Het aanpassen van de kleur van de normale tekst vind ik even ’t belangrijkst, maar een andere header zou ik ook wel willen kiezen (bij “ander bezorgadres”)
Hopelijk kun je me helpen…
.woocommerce form .form-row input.input-text, .woocommerce-page form .form-row input.input-text {background-color:#a08e5a;}
Witte letters worden inline veroorzaakt met een !important tag. Doordat !important erbij staat is het niet echt te overrulen. Ik gok dat je het ergens zo met divi hebt ingesteld. Ik werk nooit met dat thema, dus ik weet niet precies waar.
Titels zijn ook inline geregeld, dus lijkt ook op een instelling. Deze is nog wel te overrulen. Bijvoorbeeld met deze code.
.woocommerce-checkout .et_pb_text_11 h3 {
font-size: 24px;
}
Hoi Maikel,
Bedankt voor al je tips en tricks. Ik heb ook een vraag. Ik kan de optie ‘afhalen’ niet meer op mijn afrekenpagina plaatsen. Ik heb het in het begin gehad, maar het is weg. Ik ben nu al uren bezig met uitvogelen wat het is. Heb jij een tip?
alvast bedankt!
Groeten Martijn
Afhalen is een verzendmethoden, dus ik zou het daar weer activeren.
Hallo Maikel,
Ik kan sinds kort mijn prijzen in de webshop van Woocommerce niet meer veranderen.
Weet jij hoe dat zo in 1x kan optreden?
Met vriendelijke groet,
John Kruithof
Dat durf ik helaas niet te zeggen vanaf hier zonder het te zien. Nog nooit eerder gehoord.
Kan dit ook voor 1 specifiek product? Bijv. voor online producten of 1 geselecteerd product? Zodat mensen sneller door het inschrijfproces heen zijn?
Je zou eens kunnen kijken naar de plugin Conditional Checkout Fields .
Hoi hoi,
Vraagje:
Ik krijg een basis tekst te zien op de pagina “Afrekenen”
Namelijk: Need Assistance? Call customer service at 888-555-5555 – E-mail them at info@yourshop.com
Ik ben al uren bezig en kan maar niet vinden waar dat kan worden aangepast.
Enig idee?
Gr Frank
Dit is niet standaard in WooCommerce. Het zal ergens in de opties van het thema zitten dat je gebruikt.
Had jij dit al opgelost, ik heb het ook staan en kan het niet vinden om dit te verwijderen. Graag hoor ik van je, Gr Marco
Wanneer je naar WooCommerce -> Instellingen -> Algemeen gaat, kun je een standaard klantlocatie invoeren. Volgens mij is het dan helemaal geregeld.
Hai Arjen,
Dank voor je info. Vraagje nog: Hoe zet ik in WooCommerce op de afreken pagina bij het selecteren van het land waar je woonachtig bent, het land als standaard op nederland? Maar wel dat het menu uitklapt als mensen een ander land willen selecteren?
Beste Maikel,
Dank voor je uitleg.
Is het ook mogelijk om in WooCommerce de hele Winkelwagen uit te zetten? Geen add to Card, geen bestel en betalingssysteem en prijzen. Puur Business to business .
Het gaat om een te maken website waar ik alleen een assortiment aan producten alleen laat zien t.b.v. groothandel/retail. Product overzicht, Productdetails met beschrijvingen en meerdere productfoto’s van elk product en dat alles met een zoekstructuur zoals in een webshop.
Groet Arjan
Je kunt werken met affiliate/externe producten, dan is er geen koppeling met de winkelwagen.
Het gaat niet om affiliate/externe producten maar om eigen producten als groothandel t.b.v. zakelijke afnemers. Er mag dus niets van prijzen of kassasysteem achter zitten. puur alleen alle productinfo en hoogstens een knop naar contact. Ik neem aan dat je in WooCommerce de add to card en winkelwagen gewoon uit kan zetten?
Hoi Arjan, in dit geval moet je niet op de benaming letten, dit is alleen hoe het meestal gebruikt wordt en daardoor heeft het deze naam.
Juist met een affiliate/extern product is de winkelwagen uit en kun je zelf een knop/url maken naar bijvoorbeeld je contactpagina. Je kunt het dus gewoon intern houden.
Hoi, kan jij mij toevallig ook vertellen of het mogelijk is dit per product te specificeren? Voor digitale producten zijn adresgegevens bijvoorbeeld niet nodig, maar voor producten die verzonden worden wel.
Je kunt van deze producten instellen als virtueel product. Vervolgens heb ik geen plugin voor je, maar als je in Google zoekt op “woocommerce Hide Checkout Billing Fields if Virtual Product” kom je op meerdere andere pagina’s uit met een code welke je kunt gebruiken.
Hi Maikel,
Super fijne uitleg! Zou je mij misschien ook kunnen vertellen of je eenvoudig een tweede winkelpagina kunt instellen? Hiermee bedoel ik een aparte winkelpagina/omgeving waarop je andere producten kunt verkopen (in mijn geval de tweedehands producten bijvoorbeeld). Deze wil ik niet tussen de nieuwe producten hebben staan op mijn bestaande winkelpagina dus wil ik een aparte winkelpagina instellen (en hier in het menu naar verwijzen). Ik kan dusver niet vinden of en hoe ik dit kan doen. Ik hoop dat jij misschien een antwoord hebt!
Alvast bedankt!
Gr Daisy
Je kunt er een categorie van maken en dan hier eens naar kijken: https://wpbeaches.com/hide-woocommerce-product-categories-shop-page/
Bij de afrekenen pagina staat het veld Bedrijfsnaam als optioneel ingesteld. Als een klant een bedrijfsnaam heeft heeft hij logischer wijze ook een BTW nummer. Maar hiervoor is geen veld voorzien! Omdat dit zo logisch is dat een klant iets besteld en dit met een factuur mét BTW nummer wil, lijkt het mij een raadsel waarom Woocommerce dit niet standaard heeft voorzien…
Maar wellicht zie ik een of ander instelling, ergens,… over het hoofd? Vooraleer ik (weer) een plugin moet installeren om 1 veld aan te passen…
Nee, dit heeft WooCommerce niet. In Nederland is het ook niet verplicht om een btw-nummer van de klant op de factuur te hebben staan (wel van jezelf), tenzij de btw verlegd moet worden en hier hoort eigenlijk ook een extra check voor plaats te vinden. ik gebruik hier altijd de EU Vat Number plugin voor.
Wellicht dat de regels in België hier anders in zijn. Dan zou je prima zelf een extra veld kunnen aanmaken voor de btw-nummer.
Hoi! Ik wil een veld maken waarbij mensen dmv selectie iets moeten kiezen. maar als meer dan twee keuzes aanmaak, blijven er maar twee staan en verdwijnt de rest. Hoe kan ik meerdere opties toevoegen?
Het hoort volgens mij ook gewoon probleemloos te werken met meerdere opties. Je zou het kunnen navragen bij de maker van de plugin of dit momenteel een bug is in de plugin en of het opgelost kan worden.
Hoi Maikel,
Thanks voor het filmpje. Heel duidelijk. Waar ik zelf naar opzoek ben is het aanpassen van de kop ‘Factuurgegevens’ hier zou ik graag ‘Afleveradres’ hebben. Wij hebben een bezorgdienst dus als iemand leest factuuradres kan dat voor verwarring zorgen. Weet jij of dat mogelijk is?
Groetjes
Dit kun je in de vertaling aanpassen. Zie ook het artikel WooCommerce Nederlands.
Hi Maikel,
Fijn deze heldere uitleg, ik heb inmiddels de plugin checkout field editor ingesteld. Maar ik zit nog met de volgende vraag: zodra ik een product aanklik, en hij naar de productpagina gaat, krijg ik vervolgens het blokje waarin je meer en minder aantallen in kunt geven voor dat product. Hij laat nu de aantallen niet zien, omdat er 2 pijltjestoetsen in dat blokje staan, precies voor het aantal. Dit doet hij ook op de winkelmand pagina. Het liefst zou ik de pijltjes toetsen helemaal uitschakelen, maar ik kan nergens ontdekken waar. Weet jij hoe ik dit kan oplossen? Hoe deze aantallen in ieder geval zichtbaar zijn, nu zijn ze echt verstopt achter die pijltjes toetsen.
Dank je wel alvast!
Gr. Alieke
Ik denk dat je het al opgelost hebt? Bij mij staat het in ieder geval in meerdere browsers goed.
Nee helaas, het is op de pagina voor een klant. 🙁
Het zal met CSS op te lossen zijn. Er is verder geen instelling voor.
Oké, dank je wel!
Hi Maikel,
Dank voor je duidelijke uitleg. Ik heb een simpele vraag over de kleur van de prijs op de bestelpagina. Deze kan ik nergens aanpassen en is niet duidelijk. Heb ik daar een aparte plugin voor nodig?
Alvast bedankt
Lia
Nee, hier heb je geen plugin voor nodig. Je dit beter aanpassen met CSS.
Hoi Maikel,
Fijne uitleg steeds! Ik heb er veel aan!
Ik kwam bij dit artikel omdat ik graag een veld wil toevoegen aan de afrekenpagina, namelijk een optie waarbij mensen kunnen kiezen voor het wel/niet toevoegen van een persoonlijk geboortekaartje, tegen een bepaalde prijs. Mij leek het handig om de afrekenpagina te kiezen, maar ik weet niet of je daar nog een betaald product kan toevoegen. Kan dit? Anders zal ik het denk ik op een andere manier moeten oplossen?
Dankjewel!
Nee, je kunt dit beter op de productpagina zelf toevoegen. Dit kan met behulp van een plugin als Product Add-ons.
Hi Maikel,
Is er een mogelijkheid om na het invullen van het factuuradres door te klikken naar verzendadres en dat er op die pagina dan een vinkje staat die de klant zou kunnen aan klikken, waar op staat factuur adres zelfde als verzend adres? zodat de klanten niet twee keer het zelfde adres hoeven in te vullen?
Met vriendelijke groet,
Anne
Je kunt instellen dat het factuuradres standaard ook het verzendadres is, tenzij iemand een vinkje zet dat het anders moet zijn. Dit lijkt mij een betere optie. Je kunt dit instellen door naar “WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden -> Verzendopties” te gaan. Je kunt dan bij Bestemming van de verzending kiezen voor “Standaard naar klant factuuradres”.
Hi Maikel,
Ik heb het vinkje aangezet “standaard naar klant verzendadres” (stond op factuuradres) maar bij bestellen krijg ik geen mogelijkheid om ander verzendadres op te geven. Ik heb alles uit de winkelmand gehaald en opnieuw besteld maar krijg geen vinkje voor ander verzendadres. Alvast bedankt
Standaard zou het er dan horen te staan. Wanneer dit niet het geval is, zullen er ook andere aanpassingen gedaan zijn om dit onzichtbaar te maken. Ik kan je helaas niet zonder het zelf te zien vertellen hoe en wat, aangezien ik niet weet wat er gewijzigd is.
Het zal met cookies onthouden worden in de browser, dus je zal de cookies hiervoor moeten uitschakelen. Ik heb dit nog nooit hoeven te doen, dus ik kan je niet vertellen waar. Is voor mij net zoveel uitzoekwerk.
Goedemorgen!
Fijne uitleg. Dank!
Nog een vraag: Op het moment dat mensen terugkomen voor een tweede bestelling blijven alle gegevens van de eerste bestelling ingevuld staan. Hoe kan ik er voor zorgen dat na afrekenen al die velden gewist worden?
Grt, Marco
Bij mijn woo commerce heb ik onder het formulier met gegevens een automatisch hokje aangevinkt staan met de tekst: Subscribe to our newsletter ik kan nergens vinden waar ik dit weg kan halen. Ik heb namelijk onderin de pagina al de checkboxen staan die ik nodig heb in samenwerking met emailresponder.
Dit zit er niet standaard in, dus het zal een optie in een plugin zijn die te maken heeft met het verzamelen van mailadressen.
Goedemiddag, hoe kan ik het vinkje ‘verzenden naar een ander adres?’ uitzetten? Deze staat nu automatisch aangevinkt waardoor de checkout pagina onnodig lang is.
Groetjes
Bij WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden -> Verzendopties kun je bij “Bestemming van de verzending” kiezen voor “Standaard naar klant factuuradres”. Het zal dan niet meer automatisch aangevinkt zijn.
Let op. Het kan zijn dat de pagina voor jou in de cache staat. Haal alle items uit je winkelmand, voeg iets opnieuw toe en bekijk het dan nog een keer om te controleren of de aanpassing werkt.
Hallo,
Ik kom er maar niet achter waarom mijn velden in woocommerce op de afreken pagina maar ook bij de custom options zwart blijven, ik kan er op klikken en typen maar is niet echt zichtbaar zeg maar.
Hoop dat je mij kan helpen.
Gr Mandy
Ik kan het niet zien, maar vermoedelijk is het op te lossen met CSS.
https://www.sytsmultiservice.nl/product/mitsubishi-heavy-split-unit-2kw/
Hier bijvoorbeeld met montage toevoegen.
Ook het dropdown menu werkt niet alles staat er gewoon en in wit…
https://www.sytsmultiservice.nl/afrekenen/
Hier de afreken pagina waar de velden niet zichtbaar zijn. kan wel gebruikt worden alleen niet zichtbaar.
Ik hoop dat je mij kunt helpen ben al weken aan het zoeken…
Gr mandy
Betreft inderdaad een CSS-aanpassing. Je kunt onderstaande code toevoegen in je child theme of via de extra CSS optie in de Customizer. Dit zal het als het goed is oplossen.
.woocommerce form .form-row input.input-text, .woocommerce-page form .form-row input.input-text {background-color:#ffffff;}
Het is gelukt!! 🙂 bedankt.
Is het ook mogelijk om dit aan te passen?
https://www.sytsmultiservice.nl/winkel/
De aantallen worden met witte achtergrond kleur aangegeven.
En de dropdown menus in dit geval op kleur word alleen standaard aangegeven ook met witte achtergrond en niet in dropdown.
Of iets in button kunnen weer gegeven.
Heb het op select aangegeven maar gebeurt niet zoals in bijv. de video’s.
https://www.sytsmultiservice.nl/product/mitsubishi-heavy-split-unit-2kw/
Hoop dat je mij kunt helpen dit zijn net van die kleine dingen dat moet echt anders.
Gr.Mandy
Ik snap nu niet echt precies wat je wilt. Daarnaast kan ik design vragen ook niet telkens in de reacties beantwoorden, dan gaat iedereen dit vragen en blijf ik bezig. Je kunt altijd contact met mij opnemen om in te huren om aanpassingen te doen aan je website.
Hallo Maikel,
Weet niet goed of ik mijn vraag bij dit topic kan plaatsen. Ik kan helaas geen artikel over vinden. Bij het testen van mijn woocommerce afrekenformulier vul ik een straatnaam in Amsterdam in, met plaatsnaam Amsterdam uiteraard. Dan selecteer ik bij Land België (wat natuurlijk fout is), en plaats ik de bestelling. Vervolgens wordt dit niet als fout gezien en gaat het formulier gewoon door naar de betaling…
Het gekke is dat dit bij sommige landen wel en bij andere landen niet gebeurd (i.c.m. Amsterdam). Wellicht heb je een idee hoe ik dit kan oplossen? Dank!
Er is geen check of iets dergelijks waardoor België niet zou werken. Met compleet niet bestaande namen kun je ook een bestelling plaatsen.
Je zal het dus moeten valideren en zo te horen wil je naar meerdere landen verzenden, dus dan zou ik als ik jou was eens een plugin als Postcode/Address Validation bekijken.
Hallo, heb je voor de bezorgdatum een andere plugin nodig zoals Data-pikker? Of zit dat in de PRO versie?
Alvast bedankt!
Ik denk dat je een andere plugin gebruikt dan die in dit artikel beschreven wordt, daar er alleen een betaalde versie van is. Ik weet niet of de andere plugin het kan of dat het alleen in de pro versie zit.
Hallo Maikel,
Op mijn website heb ik meerdere betaalmethoden. Op dit moment is de methode ‘Overboeking’ automatisch aangevinkt. Ik wil graag dat iDeal al automatisch aangevinkt is. Hoe verander ik dit?
Bij voorbaat dank,
De bovenste optie staat standaard aangevinkt. Je zal iDEAL dus bovenaan moeten zetten. Wanneer iDEAL al bovenaan staat en er staat iets anders aangevinkt, dan komt dit omdat je deze optie zelf als laatste gekozen hebt tijdens een bestelling en het onthouden is.
Goedemorgen,
Enig idee hoe je een berekend/samengesteld veld kunt maken. Stel: je hebt drie velden: straat, huisnummer, huisnummertoevoeging. Die worden alle drie ingevuld en vervolgens wil je daar een samengesteld veld van maken, ook in het afrekenscherm. In Excel of een database zou de formule zijn: ‘Straat’&” “&Huisnummer&” “&Huisnummertoevoeging
Nee, hier kan ik je helaas momenteel niet bij helpen. Vroeger ging dit eenvoudiger, maar tegenwoordig wordt alles los getoond en heb ik dit nog niet hoeven uit te zoeken. Je zou een mailtje naar de makers van de plugin kunnen sturen om erachter te komen.
Hoi,
Ik vraag me af of het ook mogelijk is om door middel van CSS velden netjes uit te lijnen op de check-out pagina. Ik werk met het thema The7 en krijg het maar niet gedaan. Plugin al gebruikt om velden aan te passen maar ook dat doet niets. Enige tips zijn welkom 🙂 Bedankt voor het meedenken. Mvg Aletta
Met CSS kun je de opmaak aanpassen inderdaad qua design, deze plugin heeft een andere functie.
Kun je ook een knop ‘verder winkelen’ toevoegen?
Niet met deze plugin. Je zou dit wel kunnen verwerken in de WooCommerce-bestanden en deze in je child theme plaatsen.
Hoi!
Weet je of het mogelijk is om, aan een bepaald product, nog een invulveld toe te voegen op de checkout pagina?
Ik hoor het graag!
Nee, je kunt niet specifiek instellen dat er iets per product getoond moet worden. Is er een reden dat je het op de afrekenpagina wilt? Op de productpagina zelf zijn er wel manieren om een extra veld te creëren.
Welke manieren zijn hiervoor Maikel?
Ik zou bij een product graag willen laten kiezen voor een gouden of zwarte deksel zonder hiervoor een variatie product van te maken. Het moet dus 1 product zijn met keuze uit een andere kleur deksel.
Is dat mogelijk?
Je kunt eens kijken naar Product add-ons.
Hi Maikel,
Waar ik tegenaan loop is dat er een stomme tussenpagina komt als mensen een product toevoegen aan winkelmand. Ze blijven dan op de pagina (zelfde URL) maar er verschijnt alleen een tekst bovenin “Product X is toegevoegd aan Winkelmand” + button Winkelmand bekijken
Dat valt niet echt op en mensen lopen hier vaak vast (omdat ze denken dat het fout gaat). Hoe kan ik deze pagina bewerken tot iets beters? Kan ik er niet handmatig een eigen pagina tussenzetten of ze desnoods meteen naar winkelmatjes sturen? (ze kopen toch altijd maar 1 product)
Check een van mijn producten als voorbeeld: https://www.blogkracht.nl/product/google-in-een-dag/
Thanks en keep up the good work!
Bastiaan
Ja, het is mogelijk om de mensen direct door te sturen naar de winkelmand pagina. Je doet dit door naar WooCommerce -> Instellingen -> Producten te gaan en een vinkje te zetten bij “Na succesvolle toevoeging gelijk doorsturen naar de winkelmandpagina”.
Beste Maikel,
Ik heb een custom field gemaakt voor een referentienummer en een bestelnotitie. Is het mogelijk deze ook op te nemen in bv de factuur/pakbon/bestelbevestiging?
In de bestelbevestiging wordt dit volgens mij standaard automatisch opgenomen ook en anders zal er zeker een mogelijkheid zijn. Voor je factuur en pakbon weet ik het niet zeker, het hangt er vanaf hoe de plugins samenwerken.
Hoi, ik heb iets raars, misschien weet je de oplossing. Als je een product bestelt, en komt dan op de winkelmandpagina, dan staat het aantal op 2. dit krijg ik niet meer veranderd. En ook het verwijderen van de hele bestelling lukt niet. Heb je enig idee waar deze fout zit en hoe ik het kan herstellen?
Groetjes, Nicolette
Het werkt bij mij goed als ik je website bekijk. Vermoedelijk heb je het dus al weten op te lossen. 🙂
hoi hoi, ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik kan wel producten toevoegen, maar niet verwijderen. En ik kom er maar niet achter hoe ik dat moet veranderen.
groetjes monique
Zijn zowel je thema als WooCommerce up-to-date? Wellicht dat het thema verouderd is ten opzichte van de WooCommerce versie en het daardoor niet goed werkt.
Hoi hoi,
Bedankt voor je heldere uitleg. Het is me gelukt, alleen lukt het nog steeds niet om de tekst “view cart” in het Nederlands te krijgen.
Weet jij hoe ik dit eenvoudig kan aanpassen zonder in html te sleutelen?
Zie hiervoor het artikel WooCommerce in het Nederlands vertalen.
Hoe pas ik de hoofd titels aan . Die ook oo de afrekenpagina staan?
De afrekenpagina is een normale pagina met een titel. Je zal de titel kunnen aanpassen. Of begrijp ik hoofdtitels verkeerd? Wanneer je het bijv. over dingen hebt als “Factuurgegevens”, dan zit dit in de vertaling en moet je de vertaling aanpassen. Zie hiervoor ook het artikel WooCommerce in het Nederlands.
Beste Maikel,
Kun je met de plugin Checkout Field Editor alleen velden aanpassen of ook buttons. Ik kan met geen mogelijkheid de tekst van de button “continue to payment” veranderen. Ook niet met de plugin “Woocommerce Customizer”. Voordat ik de plugin ga kopen wil ik het graag zeker weten. Mijn webshop staat nog offline. Ik hoop dat je kunt helpen.
Mvg, Anneke
Nee, dit heeft geen invloed op de buttons. De tekst van de buttons kun je vertalen via het thema als deze de plugin overschrijft, wat vermoedelijk het geval is omdat je het over een Engelse tekst hebt.
Ik heb de plugin gekocht en velden aangepast. Maar er verandert niets. Kan dit door het template komen?
Nee, ik heb nog nooit problemen gehad met het veranderen van de velden. Staat los van het thema waar je gebruik van maakt.
Hi Maikel, lijkt mij een prima plugin voor ook een prima prijs. Echter heb ik een andere uitdaging 🙂 Wellicht dat jij het antwoord weet? En of deze plugin dit kan ondervangen.
Voor een nieuw project http://www.ballondeal.nl proberen wij ballondecoratie via een webshop te verkopen. Nu willen wij ons beperken tot bepaalde postcodes. Nu heb ik verschillende zones aangemaakt en reeksen toegevoegd met alleen cijfers.
Nu kunnen klanten niet de verzendkosten berekenen als zij hun volledige postcode invullen. Is dit probleem te tackelen met deze plugin? Gr. Wouter
Nee, de plugin staat los van de berekening. Je zal het moeten oplossen in de verzendmethoden.
Hi! Super uitleg! Heb nog wel een vraagje, waar kan ik de standaard tekst ‘Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden’ aanpassen? Zou deze tekst iets meer willen uitbreiden?
En hoe kan ik hier nog een extra optie toevoegen voor het inschrijven van de nieuwsbrief?
Dat zal je in de vertaling van WooCommerce moeten aanpassen.
Afhankelijk van je nieuwsbrief provider is hier vast een plugin voor beschikbaar om deze optie erin te verwerken.
Dankjewel Maikel, heeft me goed geholpen, ik wil er ook wel iets voor betalen, je hoeft het toch niet voor niets te doen allemaal?
Ik zoek eigenlijk de mogelijkheid om in het rekenveld het woord belasting te veranderen naar btw 21%. Is dit ook mogelijk?
Ja, dit is mogelijk. Je moet hiervoor naar “WooCommerce -> Instellingen -> Belasting -> Standaardtarieven” en dan kun je bij “Belastingnaam” de naam aanpassen naar btw 21%.
Goedenavond,
Waar vind ik de afrekenpagina? ik heb hem eerst gevonden en aangepast, maar nu zie ik dat de velden weer wél verplicht zijn.
De exacte url hangt van je website af, dit kun je namelijk aanpassen. Je kunt er echter altijd komen door het proces door te lopen waar een klant ook doorheen moet. Een product in het winkelmandje doen en vervolgens naar de afrekenpagina.
Hallo,
Ik ben bezig met het instellen. Maar als ik een product in het winkelmandje leg, Dan kom ik op een lege pagina terecht en kan ik mijn winkelwagentje helemaal niet bekijken.Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt,
Inge
Staat de shortcode “[woocommerce_cart]” wel op deze pagina? Als dit het geval is, dan wellicht even de debug functie aanzetten om te kijken wat voor een conflict zorgt.
Beste Maikel,
Super bedankt alvast voor de duidelijke uitleg!
Ik wil op mijn afrekenpagina de vraag ‘hoe heeft u ons gevonden?’ toevoegen met voorgeselecteerde antwoorden. Kun jij mij uitleggen hoe ik dat doe? Ik heb een Wordpress site met Woocommerce.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,
Saskia Looij
Ik zou dit eerlijk gezegd niet vragen wanneer iemand wilt afrekenen. Iemand uit het afrekenproces halen met een extra vraag zal niet conversieverhogend zijn.
Mocht je het toch nog willen, dan zou je bij type moeten kiezen voor een
multi-keuzeveld en bij label kun je dan de vraag stellen.
Heey, allereerst: bedankt voor alle duidelijke info en uitleg die je steeds geeft, super! Ik heb een vraag: ik heb woocommerce/ideal in de testfase. Als ik een virtuele download bestel gaat alles goed. Na de betaling (zit ik nog steeds in de afrekenen pagina trouwens) ziet alles er ook prima uit; ik kan het product downloaden, alle adres en andere gegevens staan erop. Alleen er staat ook een knop ‘opnieuw afrekenen’ bij. Dat vind ik erg verwarrend voor toekomstige klanten. Als je die indrukt ga je inderdaad weer naar de winkelmand, ligt het product er nog/weer in en lijkt het dus alsof de bestelling niet goed is gegaan. Weet je hoe ik die knop weg kan krijgen?
Dit zou je uit het bestand kunnen slopen waar het in staat of je kunt het waarschijnlijk verbergen met CSS.
Hey, hele duidelijke video. Ik zie dat jij aan de rechterkant van de afrekenpagina de ‘Jouw bestelling’ hebt staan. Bij mij staat het eronder. Kun je aangeven hoe dat kan worden aangepast?
Dat is afhankelijk van het thema. Wanneer het bij jou eronder staat, zal je het met CSS kunnen oplossen in combinatie met een aanpassing in het bestand van de afrekenpagina.
Hallo,
Omdat het mij niet lukte om de velden aan te passen heb ik de plugin aangeschaft en ook deze kan de placeholders niet aanpassen. Placeholders blijven engelstalig.
Enig idee?
Hartelijke groet,
Sjoerd Banga
Dit zal in de vertaling zitten van WooCommerce of misschien het thema. Je zal je dus moeten richten op het aanpassen van de vertaling via het vertaalbestand.
Hi! Handig om te weten.
Kan het kloppen dat je alleen met de betaalde versie velden naast elkaar kan zetten en velden echt definitief kan verwijderen? Ik heb nu een gratis versie van de plugin en daar lijken niet alle opties in te zitten (of ik kan ze niet vinden) 🙂
Thanks!
Ik ben niet bekend met de gratis versie en of deze bijvoorbeeld wel van dezelfde maker is. Het zal echter heel goed kunnen dat hier restricties in zitten.
Goedemorgen,
Hoe kan ik de tekst ‘Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ boven de knop afrekenen wijzigen?
Ik vind de tekst nergens terug
Het is al gelukt! 🙂 Via de vertaling was de tekst makkelijk aan te passen 🙂
Op de afreken pagina staat bij de betaalmogelijkheid “Paypal” achter het Paypal logo de tekst: ” Wat is Paypa?l”. Deze tekst is door woorcommerce gegenereerd. Ik zoek me suf, maar enig idee waar ik die tekst kan verwijderen? (het is geen instelling, helaas voorziet de plugin als hierboven ook niet in).
Dank
MvG
Michgel
Wellicht kun je het weghalen met CSS, dat kan ik echter alleen zien als ik de website zie. Een andere optie is in elk geval om de vertaling in WooCommerce aan te passen, want dit zal erin staan als deze tekst door WooCommerce wordt gegenereerd. Je kunt de vertaling aanpassen met behulp van een plugin als Loco Translate.
Goedemorgen, onder welke naam kan ik de plugin om velden aan te passen in WooCommerce terug vinden? Met de zoekterm “woocommerce velden aanpassen” wordt ‘ie niet gevonden…
Martine
Het gaat om de plugin Checkout Field Editor. Deze plugin kun je alleen vinden op de officiële WooCommerce website (niet via WordPress.org).