Ben je op zoek naar goede WooCommerce hosting?
De eisen die je voor hosting moet stellen voor een WooCommerce webshop zijn toch net even iets anders dan voor een ‘normale’ WordPress website.
Niet alleen vraagt WooCommerce meer vermogen van de server, er zijn ook een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.
Zo moet de server waar je WooCommerce webshop op komt te staan de mogelijkheid hebben om een SSL certificaat te installeren, zodat je website op https kan draaien voor de veiligheid van je klanten. Gelukkig is dit tegenwoordig overal wel het geval.
Daarnaast moet er ook rekening gehouden worden met welke pagina’s er wel of juist niet in de cache terecht mogen komen en wat dacht je van goede ondersteuning voor als er een keer iets mis gaat op je webshop?
Over deze punten en nog een aantal meer ga ik het met je hebben in dit artikel, zodat jij straks weet waar je rekening mee kunt houden bij het uitzoeken van goede WooCommerce hosting voor je webshop.
Heb je haast? Dit zijn mijn aanbevelingen
Ik kan je alleen maar aanraden om heel het artikel te lezen, zodat je weet wat er belangrijk is als je WooCommerce hosting wil afnemen voor je webshop. Maar mocht je haast hebben en snel antwoord willen hebben, dan kan ik je de volgende 3 providers aanbevelen.

Rocket.net
24/7 klantenservice, Supersnelle laadtijden met CDN cache, goede beveiliging. Je kunt het 1 maand uitproberen voor slechts $1.

Cloud86
Beste Nederlandse hosting provider voor WooCommerce webshops die ook nog budgetvriendelijk is.

Kinsta
Hosting enkel en volledig ingericht voor WordPress sites. Je hoeft zelf niks technisch te doen.
Inhoudsopgave: Beste WooCommerce hosting 2025
Waar moet je op letten bij WooCommerce hosting?
Een WooCommerce webshop vraagt meer van een hostingprovider dan een blog of statische website. Snelheid, betrouwbaarheid en veiligheid zijn hierbij super belangrijk. Het is verstandig om op de volgende punten te letten bij het uitkiezen van WooCommerce hosting voor jouw webshop.
Snelheid
Er zijn meerdere onderzoeken geweest die aangeven dat snelheid de conversie van een potentiele klant beïnvloed. Waarschijnlijk weet je dit zelf ook wel, want als jij 4 seconden moet wachten voordat de volgende pagina geladen wordt, dan ben je er snel klaar mee toch?
Kortom, een snelle WooCommerce webshop betekent betere conversies en meer tevreden klanten. Bij hosting is het daarom verstandig om op de volgende punten te letten:
- SSD-opslag: Zorg dat de hostingprovider snelle SSD-schijven gebruikt voor betere laadtijden. NVMe SSD is wat ik hedendaags zoek, de rest werkt alweer trager.
- Caching: Kies een provider waarbij de cache goed ingesteld kan worden voor WooCommerce webshops, zodat functionaliteiten als de winkelwagen goed blijven werken.
- Content Delivery Network (CDN): Providers met een CDN, zoals Cloudflare Enterprise, verbeteren laadsnelheden wereldwijd.
- Serverlocatie: Kies een server dichtbij jouw doelgroep om laadtijden te minimaliseren. Voor Nederlanders zie je dus het liefst een Nederlandse server.
WooCommerce en verkeerde caching
Ik zei het net al. Met een WooCommerce webshop moet je altijd aan caching denken. Ik heb het in dit geval niet over een cache plugin, ook al is dit aan te raden om te gebruiken, maar over de server caching die de hostingprovider instelt.
Het bedrijf waar je hosting voor je WooCommerce bij afneemt moet eraan denken dat je een webshop host en dat hier bepaalde dingen niet in de cache mogen komen. Moet ik een voorbeeld noemen? Wat dacht je van een winkelmandje die maar niet van de 0 af komt, terwijl een klant wel een product in het winkelmandje heeft gedaan. Dit komt door verkeerde caching.
Heel veel hostingproviders proberen zoveel mogelijk websites op een enkele server te plaatsen, want dan kan er zoveel mogelijk geld binnen geharkt worden. Om de server toch zo min mogelijk te belasten wordt caching ingeschakeld op serverniveau. Bij WooCommerce webshops mag echter niet alles in de cache komen, omdat hierdoor fouten kunnen ontstaan in het bestelproces.
Het komt gelukkig niet heel vaak voor dat je last hebt van de caching van je hosting met je WooCommerce webshop, maar ik heb in het verleden meerdere klanten gehad die wel tegen problemen aanliepen.
Uptime en betrouwbaarheid
Wanneer je website niet bereikbaar is, kun je niks verkopen. Je verliest hierdoor omzet en het is ook niet goed voor je reputatie. Het zal je niet verbazen dat klanten meer vertrouwen hebben in een webshop die altijd bereikbaar is dan eentje die regelmatig offline is of vreemde foutmeldingen geeft. Kortom:
- Zorg voor minimaal 99,9% uptime-garantie, het liefst meer (99,99%)
- Controleer altijd ervaringen van bestaande klanten via reviews op trustpilot of Google reviews.
Beveiliging
Ik hoef je niet te vertellen dat je met een webshop gevoelige klantengegevens via je website zal moeten verwerken. Denk aan betalingsinformatie en adresgegevens. Kwaadwillende vallen vaak automatisch allerlei websites aan. Goede beveiliging is daarom erg belangrijk, zodat je geen schade aan je reputatie zal krijgen.
- Kies altijd voor hosting inclusief gratis SSL-certificaten (HTTPS), zodat de verbinding met je webshop versleuteld is.
- Zorg dat er minimaal dagelijks backups van je webshop gemaakt worden en of dit makkelijk te herstellen is zonder technische kennis.
- Controleer wat voor bescherming je hostingprovider te bieden heeft, zoals firewalls, malware-scans en bescherming tegen DDoS-aanvallen.
- Je webshop up-to-date houden is ook erg belangrijk voor de veiligheid. Bekijk daarom of je automatische beveiligingsupdates voor WooCommerce en WordPress kunt laten uitvoeren.
Klantenservice en ondersteuning
Waar je ook op moet letten voor goede WooCommerce hosting is natuurlijk dat er goede ondersteuning is. Een webwinkel is een business en je wilt dat dit zo goed mogelijk draait. Op het moment dat je webshop niet goed draait, verlies je omzet.
Wanneer er problemen zijn wil je direct contact kunnen opnemen en geholpen worden. Wanneer je te hard groeit voor je WooCommerce hosting pakket, wil je geadviseerd worden wat de beste vervolgstap is. Je wil niet direct geblokkeerd worden omdat je over jouw hostinglimiet bent gegaan.
Het zijn simpele dingen die heel logisch zijn en die je eigenlijk overal zou moeten kunnen verwachten. Ik heb helaas iets teveel verhalen gehoord om daar nog in te geloven, maar gelukkig ken ik wel hostingproviders die altijd voor je klaar zullen staan.
Met een webshop kunnen problemen snel omzet kosten, let daarom op het volgende:
- Kies hosting met 24/7 bereikbare support. Problemen houden zich helaas niet aan reguliere kantoortijden. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar 24/7 klantenservice.
- Snelle reactietijden (<30 minuten) zijn wenselijk. Je hebt er niks aan als je een dag moet wachten op antwoord, dit kan veel geld kosten.
- Idealiter heeft de klantenservice specialisten in WordPress/WooCommerce. Bij Managed WordPress hosting zitten meestal goede medewerkers.
Extra WooCommerce optimalisatie
Er zijn hostingproviders die zich volledig op WordPress en WooCommerce richten en de servers hier ook volledig voor optimaliseren. Zo heb je bij een webshop veel meer interactiepunten met de database.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een variabel product in WooCommerce met 100 variaties? Deze gegevens moeten opgevraagd worden voordat het getoond wordt aan de bezoeker van je webshop. Of denk bijvoorbeeld aan de accountpagina’s van klanten. Op deze pagina’s staan de adresgegevens, alle bestellingen die de klanten gedaan heeft en de status van bestellingen die nog in behandeling zijn. Dit is allemaal specifieke informatie dat per klant verschilt en niet uit de cache gehaald kan worden. De informatie komt dus rechtstreeks uit de database.
Vergeet verder ook niet dat het super fijn zou zijn als je met een simpele druk op de knop een testomgeving van je webshop kunt maken, zodat je updates veilig kunt testen.
Het is verstandig om op de volgende punten te letten:
- Check of je hostingprovider speciaal afgestemde optimalisaties te bieden heeft, zoals database tuning voor WooCommerce en een grote hoeveelheid PHP-workers.
- Eén-klik staging/testomgeving zodat updates veilig getest kunnen worden.
- Geautomatiseerde WordPress, plugin- en thema-updates.
Moderne PHP-versie en voldoende vermogen (resources)
Om te profiteren van de beste prestaties is het belangrijk dat je op de nieuwste PHP-versies kunt draaien, aangezien die betere snelheid en veiligheid geven. Verder is het ook altijd verstandig om te controleren of er voldoende RAM en CPU cores beschikbaar zijn om je website soepel te laten draaien, zelfs als er opeens heel veel verkeer naar je webshop komt.
WooCommerce heeft goede resources nodig:
- Zorg dat je hostingprovider minstens PHP 8.x aanbiedt voor optimale prestaties.
- Kijk kritisch naar het beschikbare RAM-geheugen en CPU-kracht om pieken op te vangen.
Gebruiksvriendelijke controlepaneel
Dit is niet het allerbelangrijkste punt, maar het zou natuurlijk wel enorm fijn zijn als je bij jouw gekozen hostingprovider te maken krijgt met een controlepaneel die erg gebruiksvriendelijk is. Dit kan je een hoop tijd en frustraties besparen en ook geld, want tijd is geld.
Een gebruiksvriendelijke controlepaneel betekent simpel gezegd dat je meer tijd hebt om je te richten op jouw webshop en het verkopen aan je klanten.
Er bestaan meerdere gebruiksvriendelijke controlepanelen waar veel hostingproviders gebruik van maken en soms zijn er ook custom dashboards gemaakt die super gebruiksvriendelijk zijn. Enkele fijne standaard controlepanelen zijn:
Schaalbaarheid
Als je eenmaal tevreden bent over een hostingprovider, dan wil je hier ook graag blijven. Het is daarom ook belangrijk om goed te kijken of je kunt meegroeien met je webshop. Verkoop een hostingprovider alleen maar shared hosting pakketten, dan weet je direct dat je op de lange termijn een keer moet overstappen als je uit dit pakket groeit.
Verder zie je bij webshops vaak tijdens acties of rondom feestdagen het verkeer plotseling toenemen. Het zou fijn zijn als jouw hostingprovider makkelijk schaalbaar is zodat je webshop hiermee om kunt gaan en niet tijdens belangrijke dagen omzet misloopt.
Kortom, je hosting moet makkelijk mee kunnen groeien met je webshop op de lange termijn en tijdens drukke periodes:
- Controleer bij de hostingprovider of je eenvoudig kunt upgraden naar hogere pakketten bij drukke periode of als je het pakket ontgroeit bent.
- Het is ook verstandig om na te vragen of er downtime is als je een upgrade wilt doen. Vaak is dit tegenwoordig niet meer nodig.
Extra werkgeheugen is niet altijd de juiste oplossing
Wanneer ik het heb over schaalbaarheid is het niet mijn bedoeling dat je kijkt of er extra werkgeheugen beschikbaar is indien je dit nodig hebt. Een verhaal dat ik vaak hoor van klanten die last hebben van een trage webshop, is dat er geadviseerd wordt om extra werkgeheugen (RAM) te nemen. Op deze manier wordt het vermogen van de server vergroot en dat is op zich geen probleem, maar als je dit keer op keer moet doen, dan moet er toch echt een lampje bij je gaan branden.
Extra werkgeheugen is zeker niet in alle situaties de beste oplossing. Het is de eenvoudigste oplossing, maar hiermee los je niet het daadwerkelijke probleem op dat zoveel vermogen vraagt van je server. Het is beter om iemand met verstand van zaken naar je webshop te laten kijken. Zo kan het een plugin zijn die verkeerd is geprogrammeerd en teveel opdrachten aan het versturen is richting de database. Wanneer je hier achter kunt komen is het een kwestie van de plugin uitschakelen en je hebt opeens geen extra RAM geheugen meer nodig.
Is er hosting voor grote WooCommerce webshops?
Er gaan fabels rond dat je met WooCommerce geen grote webshops kunt maken en dat geen enkele hostingprovider het dan nog voor elkaar krijgt om de webshop snel te houden.
Gelukkig zijn dit fabels en hoef je hier helemaal niks van te geloven. Je kunt met WooCommerce prima webshops maken met 1000en producten en ontzettend veel bzokers, voor hostingproviders hoeft dit echt geen probleem te zijn.
Het is naar mijn mening wel belangrijk dat je met een grote WooCommerce webshop hosting afneemt bij een hostingprovider met verstand van zaken als het gaat om WordPress en WooCommerce.
Je start wellicht klein, maar naarmate je verder en verder groeit wil je natuurlijk dat je hostingprovider ook met jou mee kan groeien en dat er met je meegedacht wordt. Managed WordPress hosting is in dit geval vaak de beste keuze. Verderop dit artikel raad ik je providers aan waar je zeker terecht bij kunt met een grote webshop.
Prijs en waarde
Wellicht wil je besparen op hosting. Ik ben zelf altijd een groot voorstander van niet veel te veel betalen als het niet nodig, maar goedkope hosting is regelmatig duurkoop bij hosting voor je WooCommerce webshop. Bij hele goedkope hosting deel je namelijk met veel andere websites de server, waardoor de prestaties en limieten waarschijnlijk te slecht zijn om WooCommerce goed te kunnen draaien.
Let bij WooCommerce hosting dus zeker niet altijd op de prijs, maar kijk vooral naar wat je ervoor terugkrijgt qua prestaties en klantenservice. Verder is het ook belangrijk om te letten op verborgen kosten die sommige hostingproviders met zich meebrengen. Denk aan kosten voor SSL, extra backups of ondersteuning.
Ik heb verder geen lijst met punten waar je nog meer op moet letten. Gebruik gewoon je gezonde verstand en onthoud dat hosting een super belangrijk onderdeel voor je webshop is. Hierop besparen is niet aan te raden.
Beste WooCommerce hosting Nederland
Natuurlijk mag je helemaal zelf weten waar je WooCommerce hosting afneemt voor je webshop. Ik heb echter ervaring met meerdere hostingproviders en ik kan je de onderstaande drie hostingproviders aanbevelen voor je webshop.
Twee van de drie providers zijn internationale bedrijven, maar je kunt gewoon kiezen voor een server in Nederland. Je zal hierdoor geen snelheid verliezen. We starten echter met mijn nummer 1 en dat is een Nederlandse provider.
Rocket.net – Mijn absolute nr. 1 hosting voor WooCommerce

Rocket.net staat direct helemaal bovenaan mijn lijst als ik aan WooCommerce hosting providers denk. Dit komt vooral doordat de servers echt super snel zijn en de klantenservice 24/7 bereikbaar is, binnen 1 minuut reageert en ook echt medewerkers hebben die je willen helpen met het oplossen van je eventuele probleem waar je tegenaan loopt. Dit voorkomt dat je lang moet wachten op antwoord en gefrustreerd raakt omdat er maar geen oplossing komt.
Oké, even wat technische termen die het vermogen van Rocket.net weergeven. In simpele taal is het gewoon erg goed en is dit wat je wil hebben, dan weet je dat alvast. De servers van Rocket.net zijn ingericht op WordPress websites. Met een 32 CPU Cores + 128GB RAM serverconfiguratie, NVMe opslag met RAID configuratie en geen limieten op bijvoorbeeld php workers heb je super veel vermogen tot je beschikking. Daarnaast is CloudFlare Enterprise CDN automatisch geactiveerd, kun je gebruikmaken van Object Cache Pro met Relay wat een must is voor zware websites. En dan is er ook nog een uptime garantie van 99,99%, wat bijna perfect is.
Rocket.net heeft wel limieten op de bandbreedte zitten. Je ziet dit eigenlijk ook bij andere managed WordPress hosting providers, maar hier krijg je wel een stuk meer CPU/RAM, maandelijkse bezoekers en een ongelimiteerd aantal PHP workers, waardoor alle processen snel uitgevoerd kunnen worden zonder op elkaar te hoeven wachten.
Heb je al een webshop? Het is dan goed om te weten dat Rocket.net gratis jouw webshop kan verhuizen, zodat jij geen enkele technisch handeling hoeft te doen. De eerste maand kun je Rocket.net uitproberen voor $1 en testen of het ook daadwerkelijk snel is.
Qua veiligheid doet Rocket.net er ook alles aan om de hostingomgeving zo veilig mogelijk te maken. Zo is er een firewall, malware protectie, automatische updates voor je WordPress website en een activiteitenmonitor waardoor je kan zien wat er op de website gebeurd is.
Als ik dan toch een nadeel van Rocket.net moet noemen, dan zijn er twee dingen die ik kan benoemen. Er is geen e-mail hosting, dus je mail moet je via iets anders laten verlopen. Ik raad Google Workspace aan, het dat deze provider Engelstalig is en je contact dus ook altijd in het Engels is. Qua servers kun je kiezen uit 9 verschillende locaties, waaronder Amsterdam in Nederland. Je weet dus zeker dat jouw webshop dat optimaal presteert voor Nederlandse bezoekers.
Door alle bovenstaande punten is Rocket.net super geschikt voor WooCommerce webshops die optimale prestaties, veiligheid en uitstekende klantenservice willen hebben.
Rocket.net Voordelen
- 24/7 klantenservice (livechat en mail)
- Binnen 1 minuut contact met een echte medewerker
- Servers in 4 verschillende continenten
- Uptime garantie van 99,99%
- Ingebouwde Cloudflare Enterprise CDN
- Automatische updates voor je WordPress website
- Dagelijks goede back-ups van je website
- Gratis website verhuisservice
- Een test website met een simpele druk op de knop
- Lock my site veiligheidsoptie
- Geen hogere prijs hosting bij verlenging
Rocket.net Nadelen
- Klantenservice is alleen Engelstalig
- Geen e-mail hosting, dit moet je extern regelen (bijv. Google Workspace)
Cloud86 – Betrouwbare Nederlandse Hostingprovider


Cloud86 is in tegenstelling tot Rocket.net een Nederlandstalige hostingprovider mocht dit voor jou van belang zijn (bij Rocket.net kun je wel een Nederlandse servers kiezen).
Het is met name de eerste contractperiode (wat 3 jaar kan zijn) budgetvriendelijker als je het vergelijkt met andere providers en hierdoor is dit voor starters wellicht een fijne keuze. Ik zeg hiermee niet dat je moet besparen op je hosting. Zeker niet zelfs. Alleen Cloud86 heeft zich bij mij al in positieve zin bewezen.
Webtalis en een aantal andere van mijn sites draaien al een aantal jaar bij Cloud86. Ook mijn WordPress webshop maken met WooCommerce handleiding die ik in het verleden heb gemaakt is gebaseerd op Cloud86 als hostingprovider.
Cloud86 draait verder op Litespeed servers, dit werkt perfect in combinatie met de Litespeed cache plugin en je kunt ook gebruikmaken van LiteSpeed’s QUIC.cloud Enterprise CDN. Verder krijg je bij Cloud86 automatische back-ups, HTTP/3 en de mogelijkheid om met een druk op de knop een testomgeving te maken. Je krijgt ook de beschikking over 10 PHP workers, wat simpel gezegd aangeeft dat er 10 php-processen gelijktijdig verwerkt kunnen worden op je website (dit is lager dan bij Rocket.net).
Bij Cloud86 kun je terecht voor Managed WooCommerce hosting en ‘normale’ hosting. Het verschil tussen deze pakketten zit hem met name in de ondersteuning en kracht (CPU / geheugen).
Bij Managed WooCommerce hosting zit je met alle pakketten goed en kun je ook met je WooCommerce gerelateerde vragen terecht bij de klantenservice. Je eigen expert hebben is natuurlijk ideaal als je met vragen zit. Bij ‘normale’ hosting kun je het best voor het Power pakket van Cloud86 gaan, daar kan een WooCommerce webshop ook op functioneren, maar naarmate je groter wordt zal je alsnog moeten upgraden naar Managed WooCommerce hosting.
Wanneer je jouw e-mail wil hosten via de hostingprovider waar je website ook opstaat, dan zit je bij Cloud86 in tegenstelling tot Rocket.net en Kinsta wel goed. Je kunt gewoon jouw e-mailadressen aanmaken en tevens ook een domeinnaam registreren.
Verder doet Cloud86 het op gebied van klantenservice erg goed. De klantenservice is namelijk bereikbaar via telefoon, livechat (reactietijd van 2 minuten) en mail. Met name bellen is steeds minder vaak mogelijk en af en toe wel fijn om te kunnen. Het enige nadeel van de klantenservice is dat het beperkt bereikbaar is, namelijk enkel op maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 16:00. Heb je een goedlopende webshop met problemen en direct hulp nodig, dan kun je het niet gebruiken dat het slechts tijdens kantoortijden bereikbaar is. Storingen worden uiteraard wel 24/7 in de gaten gehouden en opgelost, dus op dat gebied hoef je je zeker geen zorgen te maken.
Kortom, zoek je een Nederlandse partij met Nederlandse servers in eigen beheer die goed betaalbaar en betrouwbaar zijn, dan is Cloud86 de keuze voor jou.
Liever meer informatie over Cloud86? Bekijk mijn uitgebreide Cloud86 review en snelheidstest.
Cloud86 Voordelen
- Zowel budget pakketten als duurdere varianten beschikbaar
- Klantenservice is via telefoon, mail en chat bereikbaar
- Reactietijd van klantenservice is erg snel (chat binnen 2 minuten)
- Automatische updates voor je WordPress website
- Dagelijks goede back-ups van je website
- Een test website met een simpele druk op de knop
- Uptime garantie van 99,98%
- Bij je eerste contractperiode (max 3 jaar) tot 60% korting
Cloud86 Nadelen
- Hogere prijs voor hosting bij verlenging. (Niet heel erg als je dit weet)
- klantenservice is alleen beschikbaar op werkdagen tussen 10:00 en 16:00
Kinsta – Managed WordPress hosting

Kinsta is een hostingpartij die al bij heel wat mensen bekend is. Het is een Managed WordPress provider met de snelste servers die in Google’s Cloud platform te vinden zijn (C3D en C2 VM’s). Er zijn 37 serverlocaties om uit te kiezen. Nederland is uiteraard ook een optie, het betreft een serverlocatie in Eemshaven.
Bij het standaard plan van Kinsta krijg je tot 12 CPU cores en 8GB Ram. Om bij Kinsta WooCommerce goed te kunnen draaien heb je minimaal het ‘Single 65k’ pakket nodig. Hier krijg je net wat meer PHP workers dan bij het laagste pakket. Wel heb je bij Kinsta de mogelijkheid om te upgraden naar meer PHP workers op je pakket, maar dit kost je wel weer iets extra’s. Qua limieten gaat het bij Kinsta ook om je bezoekersaantallen, bij het ‘Single 65k’ pakket kun je 65.000 bezoekers per maand ontvangen.
De klantenservice van Kinsta is 24/7 bereikbaar en ook nog eens in verschillende talen, waaronder Nederlands. Wel moet erbij gezegd worden dat het niet aannemelijk is dat je om 23:00 in de avond nog een Nederlandse supportmedewerker zal tegenkomen, die kans is groter onder normale kantoortijden. Hoe dan ook is het wel fijn dat je het beste van beide kunt hebben, ondersteuning in het Nederlands en bij echte nood in de avond of het weekend alsnog ondersteuning in het Engels.
Kinsta heeft kennis van zaken en richt zich volledig op het hosten van WordPress en WooCommerce websites. Doordat de focus enkel op het hosten van websites en webshops ligt, is er geen e-mail hosting. Dit zal je dus nog wel extern moeten regelen. mocht je nog geen hosting voor e-mail hebben, bekijk dan ook het artikel e-mail hosting vergelijken.
Verder kun je bij jouw hostingpakket een gratis SSL certificaat aanvragen om ervoor te zorgen dat je webshop meteen op een versleutelde verbinding draait. Back-ups worden ook automatisch van je webshop gemaakt en zijn makkelijk terug te zetten. Krijg je ooit te maken met een website die gehackt is en waar malware opstaat, dan lost Kinsta dit gratis voor je op wat natuurlijk erg fijn is.
Tevens is er een ingebouwde WordPress cache waar je gebruik van kunt maken. Gek genoeg moet je wel apart betalen als je van Redis caching gebruik zou willen maken, wat ik wel aanraad bij een WooCommerce webshop. Dat er extra kosten voor bepaalde komen kijken vind ik een minpunt aan Kinsta, want dit is niet iets waar je last van hebt bij Rocket.net en Cloud86.
Hoe dan ook is Kinsta qua performance en klantenservice wel een goede hostingpartij om jouw WooCommerce webshop bij onder te brengen als je op zoek bent.
Kinsta Voordelen
- Volledig geoptimaliseerd voor WordPress. Je kunt er dan ook niets anders op hosten
- Cloudgebaseerde infrastructuur gebouwd voor snelheid
- 24/7 WordPress expert support (live chat). Engels 24/7, Nederlands onder kantoortijden
- Servers op 37 verschillende locaties, waaronder Nederland
- Eenvoudige installatie en gratis website migratie
- Dagelijks automatisch back-ups van je website
- Gratis hack en malware verwijdering
- Een test website met een simpele druk op de knop
Kinsta Nadelen
- Voor starters is de prijs aan de hoge kant, vanaf $42 per maand voor WooCommerce
- Je krijgt per pakket een x aantal bezoeken per maand. Je moet bijbetalen wanneer je meer bezoekers krijgt
- Geen e-mail hosting, dit moet je extern regelen (bijv. Google Workspace)